Rosengårdsfestivalen äger rum fredagen den 17 juni.

Rosengårdsfestivalen 17 juni

Äntligen - efter tre års väntan - är Rosengårdsfestivalen tillbaka. Med ett stort fokus på barn och ungdomar blir det en mängd gratis aktiviteter och underhållning under eftermiddagen och kvällen fredagen den 17 juni.

- Det är en uppskattad tradition, vår festival på Rosengård. Pandemin fick oss att pausa verksamheten i några år, men nu är vi tillbaka och hoppas på en riktig folkfest. Det här är ett sätt för oss att göra något roligt för våra hyresgäster samtidigt som vi bjuder in övriga Malmöbor och får en möjlighet att visa upp en positiv sida av Rosengård, säger Jenny Tebäck, marknads- och kommunikationschef på Rosengård fastigheter.

Många av de föreningar och aktörer som Rosengård fastigheters samverkar med kommer finnas på plats och driva de olika aktiviteterna. Det kommer bli dj-cykel och musikhörna, hoppborgar, ansikts- och hennamålning, utomhusschack, häst och vagn och många andra roligheter. Dessutom kommer både polis och brandmän finnas på plats och visa upp sin utrustning. Och givetvis blir det tävlingar och lekar för barnen.

- Rosengårdsfestivalen är ett av många arrangemang som visar vilken fantastiskt sammanhållning och vilka positiva krafter det finns i stadsdelen. Det är vi som verkar och finns på Rosengård - fastighetsbolag, lokala aktörer, ideella föreningar med flera - som tillsammans anordnar den här festivalen, säger Sofia Wittmann, bosocial samordnare på Rosengård fastigheter.

Platsen för festivalen är Örtagårdstorget, vid Bennets Bazaar, och närliggande gårdar.

Rosengårdsfestivalen arrangeras i år av Rosengård fastigheter med stöd från MKB och Victoriahem.

För mer info:
Sofia Wittmann, bosocial samordnare och ansvarig för Rosengårdsfestivalen på Rosengård fastigheter: sofia.wittmann@rosengardfastighet.se, 040-685 43 61