Carola inleder nytt koncept med Sommarmusik på Rånäs Slott

Sommarmusik på Rånäs Slott inleds med Carola

I sommar inleds ett nytt koncept som kombinerar utflykt till ett vackert, historiskt besöksmål med underhållning av hög kvalitet.

Den 9 juli 2016 blir det nämligen högklassig underhållning med Carola i slottsparken vid Rånäs Slott! Fyll picknickkorgen, ta med nära och kära och lyssna till en av Sveriges mest folkkära artister. Arrangörerna räknar med att Sommarmusik på Rånäs Slott ska bli sommarens stora musikhändelse och en första kick-off för sommar, semester och ett nytt stort evenemang i Roslagen.

Carola

I år var det 25 år sen Carola vann Eurovision Song Contest med Fångad av en stormvind. Förutom en rad stora hits och 13 guld- och platinasäljandealbum har Carola medverkat i ett flertal musikaler, bland annat i rollen som Maria i ”Sound of Music” som gav henne det prestigefyllda priset Guldmasken. Hon spelade också rollen som Fantine i ”Les Misérables” i West End i London.

• Dessutom fyller Carola 50 år i år. Så passa på och fira henne på Rånäs Slott! Avslutar Thérèse Carlström, bokningsansvarig på Visit Roslagen.

Musik som upplevelse

Vi lever i en digitaliserad värld där det mesta går att kopiera. Idag finns alla världens artister snart i allas mobiler i form av Spotify, Itunes eller Youtube. Man kan också se en trend i att ”live framträdanden” blir allt mer uppskattade och efterfrågade. Platser går heller inte att kopiera…. Därför är kombinationen av en vacker plats och liveframträdande av en av Sveriges största artist receptet för ett lyckat evenemang!

För mer information:

Thérèse Carlström, bokningsansvarig, 073-088 89 60, therese.carlstrom@visitroslagen.se

Gisela Norén, VD, 073-822 51 55, gisela.noren@visitroslagen.se