Ross Arkitektur & Design, Callisma och Supreme Marine. Tre företag med exklusiva varumärken inleder ett unikt samarbete.

Ross Arkitektur & Design, Callisma och Supreme Marine.

Tre företag med exklusiva varumärken inleder ett unikt samarbete.

·         Den som har en Ross-villa kommer oftare att ha en Aston Martin i garaget och en Sunseeker eller en Hydrolift vid bryggan. Kopplingen är naturlig. den höga kvalitén och de sexiga linjerna förenar oss, säger Pål Ross.

Ross arkitektur är känd för sina exklusiva villor, Callisma säljer klassiska Aston Martin och Supreme Marine har agenturen i Sverige för lyxbåtstillverkaren Sunseeker.

Varumärken som vänder sig till folk med ekonomiska muskler.

·         Vi har insett att vi har samma kundgrupp och tillsammans blir vi starkare. Tanken är att vi ska göra allt från att genomföra gemensamma marknadsaktiviteter till att erbjuda exklusiva paket till slutkund, säger Per Linnér.

Inom kort ska samarbetet synas på bred front och parterna lovar att redan till sommaren komma med spännande erbjudanden.

·         Det vi snart presenterar väcker garanterat uppmärksamhet. Hus, bil och båt… Ja, möjligheterna är oändliga för folk som vill synas i mängden, säger Charlie Mannerfelt.

Ross Arkitektur & Design AB har sedan 1996 varit banbrytande inom branschen för specialritade exklusiva villor där gränsen mellan konst och arkitektur suddats ut. Pål Ross är huvudsakligen känd för sina rundade former och sin förmåga att skapa hus på "omöjliga" tomter. Hans förebilder är bl.a. Erik Asmussen, Frank Lloyd Wright, Frank Gehry och Ralph Erskine . Ett av hans hus, Villa Östersund, utsågs nyligen till Sveriges vackraste av tidningen Vi i villa.

Callisma är exklusiva återförsäljare av Aston Martin, Bentley och Koenigsegg på den svenska marknaden. Förutom nybilsförsäljning och service omfattar verksamheten också försäljning av exklusiva bilar av andra fabrikat och modeller under mottot ”Selected Cars Only”.   Bolaget grundades 2003 av bröderna Fred och Charlie Mannerfeldt.

Supreme Marine är exklusiv återförsäljare av  Sunseeker, Hydrolift samt Vector i Sverige. Utöver försäljning av båtar är Supreme Marine med alltifrån vinterförvaring, service, underhåll, tvättning och städning till mer specialanpassad verksamhet styrd från kundens egna önskemål och behov, även en komplett serviceleverantör. Supreme Marine grundades 2006 av Per Linnér