Bild ovan: Veggie Lovers från Lékué.

Veggie Lovers - Gott och nyttigt grönt med mindre spill

Det spanska varumärket Lékué har tagit fram kollektionen Veggie Lovers som inspirerar oss att laga mer grönt. Oavsett om du lagar broccoliris, blomkålspizza, gör din egen mandelmjölk eller fermenterar dina favoritgrönsaker gör du det med minimalt spill och maximal glädje över det goda resultatet. Vilken av Veggie Lovers-produkterna ger du bort i julklapp? Kanske köper du en till dig själv för att hålla nyårslöfte om att äta nyttigare och mer grönt?

Veggie drink maker

Gör 100% naturliga och hälsosamma drycker snabbt och smidigt i ditt eget kök. Möjligheterna är ändlösa - ta exempelvis valnöt, havre eller soja som bas och lek dig fram mellan olika smaksättningar som kardemumma, kakao, lime och kokossocker. Du vet exakt vad din nötmjölk innehåller samtidigt som det är ekonomiskt, praktiskt och miljövänligt. Ultimat för dig som är laktosintolerant eller vegan men också för dig som bara uppskattar hälsofördelarna och spännande smakrika alternativ till vanlig mjölk. De filtrerade resterna kan bli knaprig granola eller krämigt nötpålägg på mackan.

Veggie drink maker har ett CA-pris på 300 SEK och du hittar den hos bagarenochkocken.se samt i övrig välsorterad fackhandel.

Bild ovan: Lékués Veggie drink maker.

Veggie Ricer

Vill du äta kolhydratsnålt och glutenfritt eller kanske bara addera extra grönsaker för att göra dina måltider mer hälsosamma? Veggie Ricer från Lékué omvandlar broccoli och blomkål till det perfekta substitutet för ris och bulgur. Tillaga en het vegetarisk stir fry med blomkålsris, addera det i sallader, gör en pizzabotten eller servera helt enkelt grönsaksriset som tillbehör till valfri gryta. Testa lite nya recept - Veggie Ricer gör det både roligare och nyttigare!

CA-pris för Veggie Ricer är 150 SEK. Du hittar den hos Cervera samt i övrig välsorterad fackhandel.

Bild ovan: Veggie ricer från Lékué.

Fermenterings set

Visste du att picklade grönsaker utrustar dig med många hälsofördelar som förstärkt immunförsvar, förbättrad tarmflora och ökad bakteriell mångfald? Det är dessutom lättare att göra hemma än man kan tro. Låt Lékués Fermenterings set inspirera dig i köket och hjälpa dig att förbereda ingefära, lök och andra typer av grönsaker som passar till otaliga maträtter!

CA-priset är 350 SEK och du hittar detta Fermenterings set hos Delitea samt i övrig välsorterad fackhandel.

Bild ovan: Fermenterings set från Lékué.

Vill du veta mer? Besök roswi.se eller kontakta oss via uppgifterna nedan:

Jonas Svärding, Produktchef
E-post: jonas.svarding@roswi.se