Gott om goda köksnyheter i Roswis monter på Formex

Gott om goda köksnyheter i Roswis monter på Formex

Den 20-23 augusti visar Roswi spännande köksnyheter i monter A08:22 på Formex. I montern finns gott om nya produkter från ledande varumärken som både inspirerar och hjälper dig att laga god och nyttig mat på ett snabbt sätt. En oväntad klassiker har också gjort comeback i nya intressant tappning.

Massor av smarta och tidsbesparande redskap
I år ligger fokus på redskap som ska hjälpa dig att spara tid, minimera spill och samtidigt laga nyttig mat.

"Vi kan se ett ökat behov av redskap som underlättar hälsosam matlagning och där det medföljer inspiration form av recept. Vi vill alla kunna laga god och nyttig mat, men det ska också gå snabbt eftersom vi ofta inte har så mycket tid att stå i köket numera. Det känns kul att kunna erbjuda sådana här kompletta paket", säger Produktchef Jonas Svärding.

Vackert och slitstarkt trä
Du kommer också hitta en hel del högkvalitativa redskap, knivar och bestick i montern från varumärken som Tramontina och Victorinox. De är otroligt vackra och sköna att hålla i samtidigt som de är otroligt tåliga. Det blir en hel del polywood, europeiskt valnötsträ och stål som håller riktigt hög kvalitet.

Vill du höra mer? Kom gärna förbi vår monter A08:22 och håll utkik efter fler pressmeddelanden direkt på Formex och även på Mynewsdesk.

För mer information, kontakta:
Jonas Svärding, Produktchef kök
E-post: jonas.svarding@roswi.se