Lékué Flip Storage

Lékué Flip Storage - skapar mer utrymme och stil!

Lékués nya torrförvarings-lösning är här och skapar både mer utrymme i skafferiet, samtidigt som den höjer stilen. Flip Storage ger mer plats för smart förvaring i skåp och skafferier, tack vare sin innovativa design. Med ett lock som går att vända på för att öka volymen med 250ml och med en stapelbar design, är Flip Storage perfekt i det moderna skafferiet.

En av de viktigaste egenskaperna förutom sin snygga design och ergonomin är hygienen i Flip Storage. Locken är utrustade med ett silikonstängningssystem som stoppar fukt från att nå in i behållaren och förhindrar att produkter kommer i kontakt med den yttre atmosfären. Dessutom passar locken på utsidan av behållaren, vilket minskar uppbyggnaden av matrester i skåpen

Flip Storage är enkla att fylla, tömma och diska, tack vare att det inte finns några svåråtkomliga springor som försvårar rengöringen. Behållarna kommer i två olika storlekar, storlek L i volym 1350ml / 1600ml och storlek M på 600ml / 850ml och finns i färgerna grå och grön. Samtliga delar av Lékués Flip Storage är diskmaskin-säkra.

Ett muddringstillbehör, perfekt för att strö över pulverprodukter som kakao eller florsocker, och ett precisionshälltillbehör med två olika öppningar för att passa ett bredare utbud av ingredienser. Tillbehören är mycket enkla att montera och ta bort, så att du kan skräddarsy dem för att passa vad du än förvarar i behållaren.

Rek. Utpris:
Flip Storage L - 150 kr , Flip Storage M - 125 kr , Flip Storage Accessories (2st lock) - 60 kr och Flip Storage Set - 400 kr.

Vill du veta mer? Läs mer om produkterna Här

Lékué vill att matlagning och bakning ska gå hand i hand med lekfullhet. Det ska vara roligt att vara i köket. Med sin bas i Barcelona, Spanien är Lékué en av Europas främsta tillverkare av silikonprodukter för köket. Deras produkter kännetecknas av hög kvalitet och innovativ design. Produkterna tillverkas i 100 procent platinum silikon – vilket ger hög kvalitet samt underlättar bakning och matlagning. Silikon är ett praktiskt material i köket då det är smidigt, lätt att diska och tål hög värme.