Ängsö Trail Run

SCARPA och Darn Tough i nytt inspirerande samarbete med Ängsö Trail Run

SCARPA och Darn Tough har ingått ett samarbete med Ängsö Trail Run, ett naturligt steg för alla parter som delar samma engagemang för utmaningar och aktiviteter i naturen. Äntligen finns det massor med härliga lopp att springa igen!

Med nytt tävlingsområde, delvis nya bansträckningar inkl. en lite annorlunda spännande twist för deltagarna - bjuder Ängsö Trail Run in till 2022 års upplaga med varm hand! Både SCARPA och Ängsö Trail Run har under den senaste tiden märkt av den stora ökningen i intresset för terränglöpning och andra aktiviteter i naturen. Genom detta samarbete hoppas båda parter att kunna bidra till att få fler människor att upptäcka tjusningen med löpning men även klättring, vandring och andra aktiviteter i naturen under eventet 17 september.

Ängsö Trail Run är en familjevänlig löpartävling för de som gillar utmaningar, löpning och vacker natur. Flera distanser att välja på: 11 km, 21 km, 32 km och ca 66 km. Samtliga banor bjuder på varierade höjdprofiler och det finns något för alla oavsett nivå.

SCARPA tillverkar skor av hög kvalitet med innovativ design för aktiviteter omkring och på berget. De satsar nu stort även inom terränglöpning och ser Ängsö Trail Run som ett naturligt nästa steg för att bygga kännedom om varumärket samt skapa relevans och engagemang bland alla deltagare.

Darn Tough är familjeföretaget från Vermont som sätter stor prestige i att tillverka hållbara, bekväma ullstrumpor med grym passform och livstidsgaranti.

- Det känns otroligt inspirerande att samarbeta med likasinnade och vi ”klickade” direkt med arrangörerna Martin och Rodde när vi fick kontakt. Nyckeln att sätta SCARPA och Darn Tough på kartan inom terränglöpning är att få så många som möjligt att uppleva den grymma känslan av produkterna och Ängsö Trail Run har precis rätt målgrupp, säger Mikael Hasselrot, Key Account Manager för SCARPA.

- Vi ser verkligen fram mot årets lopp och att få jobba tillsammans med gänget från ROSWI, säger Martin & Rodde, grundare Ängsö Trail Run.

På plats under eventet kommer det att finnas möjligheter för både deltagare och besökare att i närheten av start- och målområdet att testspringa och köpa SCARPA och Darn Tough’s senaste nyheter och modeller, antingen till sitt lopp eller för den fortsatta träningen. Utöver det kommer en stor del av sortimentet inom både vandring och klättring visas upp, med chans att även testa på klättring.

SCARPAs framgång är resultatet av en stark tradition och hårt arbete i sann entreprenörsanda. Redan 1956 när den första generationen Parisotto startade sin SCARPA-resa förstod de vikten av högsta kvalitet som också gjorde att SCARPAs första skor snabbt blev populära. Idag hittar du SCARPAs skor på såväl professionella klättrare och löpare som sport och outdoorentusiaster världen över. SCARPA fokuserar på att med hjälp av kreativitet och innovation tillverka unika skor för utmanande förhållanden med människans upplevelse i fokus.

Darn Tough har helhjärtat och framgångsrikt ägnat sig åt att designa, utveckla och tillverka strumpor i sin fabrik i Vermont sedan 1978. Det familjeägda företaget sätter stor prestige i att ta fram slitstarka och funktionella strumpor av RWS-certifierad ull. Darn Tough finns i många olika modeller och passar perfekt på de som värdesätter stil, funktionalitet och passform.