Victorinox vinner två priser i den prestigefyllda Red Dot Design Award 2015

Victorinox vinner två priser i den prestigefyllda Red Dot Design Award 2015

Enastående design och hög kvalitet. Så beskriver juryn i Red Dot Design Award 2015 de två vinnande produkterna från Victorinox. Under 60 år har Red Dot Design Award gett ut denna bemärkelse som ett erkännande till prestationer och produkter med snygg design och hög kvalitet.

I Red Dot Design Award pekas prisbelönta produkter ut lika mycket för deras fantastiska form som för sin funktionalitet och användarvänlighet. Vinnarna utses av en oberoende internationell jury bestående av designexperter varför standarden i denna tävling kan hållas mycket hög. Kvalitetsstämpeln som Red Dot innebär går därför alltid att lita på.

Panelen på cirka 40 domare var eniga om att både RangerWood 55 och SwissCard Nailcare från Victorinox hade gjort sig förtjänt av att vinna tack vare att båda produkterna visar enastående lösningar och stod ut från liknande produkter tack vare dess kvalitet och designtänk.

RangerWood 55
RangerWood 55 är det längsta fickverktyget i Victorinox Delémont Collection med sina 130 mm. Den har ett rejält grepp och ett snyggt utseende med sina trähandtag. Bland de tio praktiska funktionerna finns två finesser med, knivbladet låser i utfällt läge och låses upp genom att man trycker in Victorinox loggan. Den andra finessen är att skruvmejseln låses när man sätter den under tryck dvs när man skruvar och inte vill att skruvmejseln fälls in och riskerar att skada händerna.

Läs mer om RangerWood 55 här!

SwissCard Nailcare
SwissCard Nailcare är den perfekta resekompanjonen då den inte har några vassa knivar som kan beslagtas i säkerhetskontrollen på flygplatsen. Istället har den 13 smarta funktioner inklusive en nagelfil av glas. Denna tekniska fördel hos nagelfilen gör att den inte tappar sin funktion. Nagelfilen kan också tvättas av med ljummet vatten och alltid hållas fräsch!

En annan av de smarta funktionerna är den suveräna nagelsaxen som tillsammans med nagelfilen tillåter dig att utföra din manikyr var som helst. SwissCard Nailcare kan enkelt stuvas undan i plånboken eller handväskan för att alltid vara tillgänglig.

Läs mer om SwissCard Nailcare här!

Bland de kända varumärkena finns Maglite, Victorinox, Patagonia, Osprey, Light My Fire, Lékué, Nalgene, SIGG, Optimus, iSi, Chef’n och Isosteel med flera. Mer information om varumärken som Roswi AB representerar återfinns på www.roswi.se.

Produktchef 073-500 20 10