Auktionssuccén: 10 000 kr för hockeyloge

Företaget Rototilt auktionerade ut sin hockeyloge inför fredagens toppmatch mellan Björklöven-Modo för att skänka intäkterna till Ukraina. Auktionen blev en toppensuccé med 10 000 kr som högsta bud. Budvinnaren Anders Kullander kommer något otippat från Malung, Dalarna. – Det blir en lång resa men det kommer det vara värt. Jag är ett stort fan och håller nära koll på Löven, säger Anders Kullander efter tillkännagivandet.

Matchen i semifinal 4 mellan Björklöven-Modo spelas på fredag i Umeå. Auktioneringen var ett samarbete mellan Rototilt, Björklöven och auktionssajten Klaravik.

Vinnaren Anders Kullander driver Hemköpsbutiker i Malung och Karlstad och ser fram emot den långa, men något oplanerade, resan.

"Jag måste ju fixa en minibuss nu, men det löser jag med glädje", säger budvinnaren Anders Kullander på telefon när han får veta resultatet. "Jag följer alla matcher men har bara sett en match live i arenan."

Auktionssajten Klaravik bestämde sig tidigt att skänka ytterligare 100 kr per bud, men dubblar nu den summan.

"Det värmer att intresset var så stort! Vi vill passa på att tacka alla budgivare som, oavsett klubbsympati, är stora vinnare som Ukraina-bidragsgivare. För att applådera deras insats lite extra dubblar vi också vårt bidrag till totalt 3000 kronor", hälsar Karin Malmberg, Marknadschef vid Klaravik.

Sedan mars har Rototilt nu samlat in totalt över 70 000 kr till UNHCR tillsammans med medarbetare, partners och egna bidrag.

"Vi är otroligt glada för alla bud och vågade bara hoppas att högsta bud skulle nå 10 000 kr. Men att det skulle bli från ett passionerat lövenfan från Malung kunde vi aldrig tro", säger Fredrik Berggren, Kommunikationschef på Rototilt Group AB.

• Hockey

• Umeå

Rototilt® är en av världens ledande tillverkare av tiltrotatorsystem, redskap och tillbehör. Med produkter från Rototilt® bryter vi ny mark för entreprenadmaskiner genom att förvandla grävmaskiner till fullfjädrade redskapsbärare. Genom att samla alla resurser och all kompetens i Vindeln, erbjuder vi en unik kombination av tekniskt kunnande, kvalitet, kapacitet samt förståelse för kundens affär. Våra dotterbolag finns i Europa och Nordamerika. Våra kunder finns över hela världen och vår strävan är att de i alla kontakter med oss ska uppleva professionalism, precision, engagemang och mervärde. Vårt familjeägda företag har anor tillbaka till 50-talet.

Besök rototilt.se för mer information.

Fredrik Berggren

Presskontakt Kommunikationschef 070-6381355