Efterfrågan på Rototilts produkter fortsätter att växa – anställer ny säljare

Efterfrågan på Rototilts produkter fortsätter att växa – anställer ny säljare

Teknikföretaget Rototilt Group AB med huvudkontor i Vindeln, fortsätter sin expansion och anställer Niclas Stockhaus som ny säljare ansvarig för region Syd på den svenska marknaden.

- Den svenska marknaden är väldigt viktig för oss där vi hela tiden fortsätter att utveckla våra kundrelationer och  vårt erbjudande. Vi är idag ett fantastiskt team i ett företag i tillväxt med nya spännande produkter, säger Markus Olofsson, Försäljningschef Sverige.

Norden, med Sverige i spetsen, är en viktig marknad med kunder som ställer höga krav på produktutveckling, säkerhet och kvalitet – tre av Rototilts viktigaste fokusområden.

Rototilt är idag en helhetsleverantör som tillverkar alla delar i kedjan; från styrsystem och tiltrotator till redskap och tillbehör till grävmaskiner. Huvudkontoret och tillverkningen finns i Vindeln samtidigt som försäljningen sker via dotterbolag i Europa och Nordamerika.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Markus Olofsson, Försäljningschef Sverige, Rototilt Group AB
Mob. +46 70 697 81 73
E-mail: markus.olofsson@rototilt.com

Ämnen

Rototilt är världens ledande tillverkare av tiltrotatorer, tillbehör och styrsystem. Med produkter från Rototilt® bryter vi ny mark för entreprenadmaskiner genom att förvandla grävmaskiner till fullfjädrade redskapsbärare. Genom att samla alla resurser och all kompetens i Vindeln, erbjuder vi en unik kombination av tekniskt kunnande, kvalitet, kapacitet samt förståelse för kundens affär. Våra kunder finns över hela världen och vår strävan är att de i alla kontakter med oss ska uppleva precision, pålitlighet och engagemang.

Per Väppling

Presskontakt Försäljnings- och marknadschef Rototilt Group AB Presskontakt 070-3472254