Ny tiltrotator från Rototilt med smarta styrsystemet ICS

Pressmeddelande   •   Maj 17, 2018 14:48 CEST

Rototilts nya tiltrotator Rototilt R1 är anpassad för kompaktmaskiner mellan 1,5 - 3,5 ton, och bygger på samma koncept som de större modellerna i plattformen Rototilt R med integrerad svivel och större flexibilitet med olika styrsystem.

- Med nyheterna R1 och R2 är hela produkterbjudandet komplett med styrsystemet ICS. Det ger större valfrihet oavsett maskinstorlek, säger Sven-Roger Ekström, produktchef Rototilt Group AB.

Kompaktmaskiner är ett segment som blir allt större med starkare och mer tekniskt avancerade maskiner. En stor nyhet på Rototilt R1 är därför möjligheten att köra med det intelligenta styrsystemet Innovative Control System (ICS) som har en rad smarta funktioner. Med den medföljande displayen har föraren även enklare justeringsmöjligheter och bättre överblick av tiltrotatorsystemet.

Rototilt R1 ersätter Rototilt RT10. Utrustningsalternativen kan variera beroende på marknad.

Rototilt är världens ledande tillverkare av tiltrotatorer, tillbehör och styrsystem. Med produkter från Rototilt® bryter vi ny mark för entreprenadmaskiner genom att förvandla grävmaskiner till fullfjädrade redskapsbärare. Genom att samla alla resurser och all kompetens i Vindeln, erbjuder vi en unik kombination av tekniskt kunnande, kvalitet, kapacitet samt förståelse för kundens affär. Våra kunder finns över hela världen och vår strävan är att de i alla kontakter med oss ska uppleva precision, pålitlighet och engagemang.