M3 Bygg erhåller ROT-projekt Kv Släggan 1 med 199 lägenheter fördelade på sex huskroppar åt Sollentunahem

Nytt Storprojekt för M3 Bygg - Kv Släggan

Sommaren har anlänt och vi är stolta över att kunna meddela att M3 Bygg har fått ett nytt storprojekt: Stambyte och upprustning av fastigheten Släggan 1 åt Sollentunahem.

Det handlar sig om en omfattande entreprenad som innehåller allt från markarbete med ledningsdragning till renovering av befintliga byggnader och förbättring av utomhusmiljöer, bostadskomplement och andra utrymmen.

Nyckelinformation kring M3 Byggs nyaste projekt Kv Släggan

Fastigheten Kvarteret Släggan i Sollentuna består av 199 lägenheter fördelade på sex huskroppar, byggda i mitten av 1960-talet. Husen är så kallade lamellhus med krypgrund, tre våningar höga inklusive vindsplan. Det finns även ett källarplan som inrymmer skyddsrum, teknikutrymmen och förråd.

Utöver bostadshusen hör sex komplementbyggnader till fastigheten. Dessa fungerar som tvättstuga, cykelrum, soprum, gemensamhetslokal och utrymme för undercentral.

Upprustningsarbetet drar igång efter semestern 2023 och beräknas pågå till augusti 2026.

Omfattning av M3 Byggs projekt Kv Släggan och bild från startworkshoppen

M3 Bygg AB har mångårig erfarenhet av liknande projekt och har utvärderats i detta anbud på både anbudssumma och kvalitet.

”Vi ser fram emot detta samarbete med det väletablerade M3 Bygg och Thomas Jansson" säger Fastighetsutvecklingschef Per Wistedt enligt Sollentuna AB:s LinkedIn.