Thomas Jansson, M3 Bygg AB

Thomas Jansson har utsetts till ny VD för M3 Bygg AB

Thomas Jansson tillträder som ny VD för M3 Bygg den 15 november 2020.

Efter 10 år som VD meddelade Johan Lindberg styrelsen i M3 Bygg att tiden var mogen för en ersättare att ta över och fortsätta företagets framgångsrika utveckling.

Styrelsen bestämde sig tidigt i processen att finna en intern lösning och att valet föll på Thomas Jansson var naturligt utifrån hans kompetens, erfarenhet, engagemang och värderingar. Thomas har arbetat på företaget sedan det bildades för 20 år sedan och varit engagerad och högst delaktig i företagets positiva utveckling.

Thomas kommer närmast från tjänsten som chef över enheten Projektsupport, med ett övergripande ansvar för ekonomi, kalkyl, inköp, hållbarhet, IT och marknadsfrågor. Thomas ingår redan sedan tidigare i företagets ledningsgrupp.

Tidpunkten för VD skiftet sker inför att en ny långsiktig affärsplan skall lanseras i början på nästa år, där Thomas nu får möjligheten att forma denna inför företagets spännande framtid.

”Vi i styrelsen känner en stor glädje kunna bibehålla kontinuiteten efter Johan Lindbergs framgångsrika ledarskap. Vi känner oss både glada och trygga med beslutet att utse Thomas till efterträdare. Thomas kommer tillsammans med övriga medarbetare fortsätta att utöka vårt fina varumärke och leverera lyckosamma projekt och stärka vår position ytterligare”, säger styrelseordförande Lars Thorén.

”Jag känner mig hedrad och motiverad över att, tillsammans med våra medarbetare, få möjligheten att vårda och vidareutveckla M3 Bygg för framtiden. M3 Bygg har en unik företagskultur, mycket kompetenta och motiverade medarbetare samt nöjda och långvariga kunder vilket sammantaget gjorde valet att tacka ja till detta ganska lätt”, säger Thomas Jansson.

Johan Lindberg kommer även fortsatt vara verksam i företaget. Med inriktning mot projekt och affärer i tidiga skeden som företrädesvis utförs i samarbetsformen partnering, samt med att stärka företagets kundrelationer ytterligare. Utöver detta kommer Johan engagera sig i, och arbeta med, övergripande koncernstrategin samt även stödja systerbolagen till M3 Bygg i deras arbete och utveckling.

För mer information kontakta:

Lars Thorén styrelseordförande M3 Bygg, 073-699 64 06, lars.thoren@zenithgroup.se

Thomas Jansson 08-556 219 21, thomas.jansson@m3bygg.se

Johan Lindberg 08-556 219 14, johan.lindberg@m3bygg.se

Vi på M3 Bygg arbetar med entreprenadverksamhet inom Storstockholm och vårt erbjudande utgår från vår affärsidé: ”Med kompetens, erfarenhet och engagemang ger vi en trygghet genom hela byggprocessen, vilket höjer värdena i boende – och arbetsmiljöer”. Med detta fångar vi upp ett komplett erbjudande till våra kunder. D.v.s. att vara en trygg partner som engagerar och skapar värde

Rotundagruppen är en växande företagsgrupp med uppdraget att aktivt påverka den svenska ROT-marknaden mot en mer effektiv och hållbar utveckling. Detta genom att samla lokala, nischade, små och medelstora bygg- och teknikkonsultföretag och satsa på gemensamma värdeskapande aktiviteter för att nå synergier och konkurrensfördelar.