Pressmeddelande -

Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights

För att bygga branschen och lägga grunden för en ny och innovativ besöksnäring krävs utbildning och omställning. Royal Park Hospitality & Education Hub har sedan tidigare ett större antal utbildningar i samarbete med Swiss Education Group och presenterar nu ytterligare onlineutbildningar inom hospitality i samarbete med Hyper Island and Highlights.

I många andra industrier existerar idag forum och innovationshubbar. Royal Park Hospitality & Education Hub är besöksnäringens motsvarighet. Hubben erbjuder både fysiska och digitala utbildningsmöjligheter samt management utbildningar i kombination med innovationsarbete och nätverksmöjligheter.

Hyper Island presenterar nu onlinekurser inom business, såsom “Driva förändring” och “Skapa innovation”.

- Hyper Islands styrka är vår metodik, där deltagare lär sig genom att omsätta insikter i konkret handling. Det känns meningsfullt att bidra till en långsiktigt hållbar besöksnäring, dels genom individuell kompetentsutveckling men också i konkreta innovationsprojekt under våra utbildningar, säger Åsa Rexare Simonsen, Head of B2B Hyper Island Sverige.

Utbildningsföretaget Highlights presenterar kurserna “Värdebaserad försäljning och säljpsykologi” samt “Förändringsledning” om 10 akademiska poäng och utbildningarna genomförs inom ramen för Highlights samarbete med Business Academy Aarhus, som är en av Danmarks ledande högskolor.

- Highlights med mångårig erfarenhet och ett stort antal genomförda utbildningsprogram med just fokus på besöksnäringen blir en stark partner till Royal Park Hospitality & Education Hub i att utveckla en av Sveriges viktigaste näringar. Att erbjuda program som ger deltagarna akademiska meriter bidrar till att utveckla framtidens talanger inom besöksnäringen och stärker varje deltagares CV, säger Robert Brederman, vd för Highlights.

Samtliga kurser är deltagarfinansierade och korttidspermitterade får stöd från Arbetsförmedlingen och andra instutioner genom utlysta stödpaket i pandemins spår.

- Vi måste tillsammans arbeta för hållbarhet och aktivitet, innovation, kunskapsutveckling samt utbildning. Genom att erbjuda ett gediget utbildningsutbud hoppas vi kunna bidra till utvecklingen av framtidens besöksnäring och Hyper Island och Highligts har mycket relevanta utbildningar, säger Ulrich John, ägare och vd för Royal Park och initiativtagare Royal Park Hospitality & Education Hub.

I hubben skapas innovation och utveckling av skalbara affärsmodeller i samverkan med relevanta aktörer, men även hållbara plattformar för besöksnäringens framtid baserat på principer inom livskraftig branschhållbarhet, socialt ansvar och social dialog.

Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm med etablerade partners kommer att omfatta:

• Utbildning online
  • Fysisk utbildning
  • Train the trainers
  • Task force - teams
  • Företagscoaching /-stöd
  • Innovationsstöd
  • Inkubator
  • Think Tank
  • Bemanningsplattform
  • Kapitalanskaffning / investerarmöten
  • För ytterligare information, vänligen kontakta: