Pressmeddelande -

Royal Park Stockholm och Swiss Education Group presenterar onlineutbildningar inom hospitality

Swiss Education Group i sitt samarbete med Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm presenterar idag sina onlineutbildningar som startar första augusti 2020 på Royal Park Stockholm.

Tillsammans med besöksnäringens intressenter har Royal Park Hospitality & Education Hub etablerat ett innovations- och utbildningscenter i Stockholm. Här skapas möjligheter och förutsättningar för korttidspermitterade, varslade och arbetslösa i spåren av Coronakrisen att träffas på en dynamisk mötesplats för att främja återanställningar i branschen. Hubben erbjuder både fysiska och digitala utbildningsmöjligheter samt management utbildningar i kombination med innovationsarbete.

Swiss Education Group (SEG) presenterar nu onlineutbildningar som startar den första augusti i år. Det är ett viktigt komplement till de internationella praktikplatser som Royal Park erbjuder SEG:s studenter från och med i sommar på Royal Park Stockholm. SEG består av fem separata schweiziska hotell- och restaurangskolor: SHMS - Swiss Hotel Management School, HIM - Hotel Institute Montreux, Cesar Ritz Colleges, CAA - Culinary Arts Academy och IHTTI - International Hotel and Tourism Training Institute.

-För oss känns det som självklarhet att samarbeta med Swiss Education Group och ta till vara på den schweiziska utbildningstraditionen. Online utbildningar är viktigare nu än någonsin, inte minst för att permitterade och varslade ska ha en chans att vidareutbilda sig, säger Ulrich John, ägare och vd av Royal Park Stockholm.

På Royal Park Hotel i Hagaparken kommer studenterna även erbjudas fysiska platser i hubben att delta i onlineutbildningarna som bidrar till att skapa en innovativ och mångkulturell studiemiljö.

-Vi uppskattar mycket vårt samarbete med Royal Park Hotel och deras Hospitality & Education Hub i Stockholm. Jag är övertygad om att våra studenter kommer att göra väl ifrån sig under sina praktiker på Royal Park Hotel, säger Levi Kritikos, marknadschef för Swiss Education Group.

Samtliga skolor i SEG:s nätverk genomgår noggranna kontroller och certifieringar för att säkerställa att studenterna får den erkänt, höga standard, som SEG:s hospitality management-utbildning representerar.

Internationella onlineutbildningar som erbjuds är:

Hospitality Management

• Introduction to Hospitality, Evolutionary History & Current Trends

Rooms Division

• Rooms Division Operations & Personalized Guest Relations

Food & Beverage

• Food & Beverage Revenue & Value Creation
  • Quality Food & Beverage Operations Management
  • Food & Beverage Financial Management
  • Wedding Planning
  • How to Become a Restaurateur
  • Nutrition Healthy cooking, Healthy Living