Fish4Chips: Saftig torskfilé i spröd ”beer batter”

Royal Greenlands Fish4Chips-torskfiléer har utvecklats särskilt för fisk- och chipsserveringar. Torskfiléerna är tillagade i en autentisk och unik ”beer batter”, frityrsmet med öl, som vi har utvecklat i nära samarbete med utvalda danska och engelska kunder.

Vår smakrika ”beer batter” har fina noter av humle och kombinerat med den stora och fina nordatlantiska torskfilén (Gadus morhua) ger den en härligt spröd produkt på 200–235 g (fiskinnehåll på 60 %).

Fish4Chips-torskfilén är klar att använda, tillagas i fritös direkt från frysen, 9–12 min. i 170°C. Serveras som traditionella fish 'n' chips med tartarsås, ärtpuré och rustika pommes frites.

Torsken kommer från hållbart fiske (MSC-certifierat).

Levereras i kartong á 5 kg.

• Detailhandel

• torsk
  • greenland
  • msc
  • grönland

Royal Greenland – mer än räkor!

Royal Greenland är idag ett av världens ledande leverantörer av fisk och skaldjur. Många kopplar samman oss med goda räkor som är en del på festbordet men vårt sortiment omfattar mer än så. Vi har produkter på vår meny som enkelt ger dig möjlighet att ha fisk eller skaldjur minst två gånger i veckan.

En modern verksamhet med en unik historia

Vi på Royal Greenland har en nära anknytning till det grönländska samhället och vi ägs av det grönländska hjemmestyret, motsvarigheten till våra landsting - lite slarvigt uttryckt. Basen för koncernen ligger huvudstaden Nuuk belägen i de södra delarna av Grönland.

I århundraden har filosofin för fiskeri och jakt på Grönland varit att leva i samspel med naturen. Den här filosofin är idag en integrerad och styrande del i vår affärsmodell. Idag är Royal Greenland en modern global verksamhet, som ställer höga krav på kvalitet och matsäkerhet.

Läs gärna mer här om vanliga frågor och våra ställningstaganden.

Vill du veta mer om Royal Greenland, läs mer på royalgreenland.com