Finalisterna klara till turistnäringens TRIP Award 2008

Den 23 oktober är det dags att dela ut TRIP Award - rese- och turistnäringens årliga pris till framgångsrika företag och duktiga entreprenörer. Vinnarna koras i samband med Svenska Rese- och Turistgalan, då även Stora Turismpriset och TRIP Global Award delas ut.

RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige, har sedan 2005 delat ut TRIP Award för att uppmärksamma det goda företagandet inom näringen. Vinnarna av fjolårets TRIP Award var Sätra Brunn, Furillen och Lotus Travel.

Kategorier och finalister till TRIP Award 2008:

Årets uppstickare
- Skogens Konung/Kolarbyn
- Växbo Lin
- Unlimited Travel Group

Starkast comeback
- Grinda Wärdhus
- Haman Scandinavia
- Hotell Borgafjäll & Spa

Bäst nyttjande av marknadsföring och distribution
- Ving.se
- Stockholm Pride
- Barnsemester.se

Jury: Göran Garberg, grundare av Garberg Annonsbyrå och United Spaces, Johan F Lundberg, mässansvarig, TUR, Christina Rex, auktoriserad revisor, Öhrlings PricewaterhouseCooper, Örjan Lenard, förbundsdirektör, Almega och Jan Lundin, VD, RTS.

Vinnarna utses den 23 oktober i samband med Svenska Rese- och Turistgalan i Stockholm. Läs mer på www.turistgalan.se.

För ytterligare information, kontakta:
Anneli Sundström, informationschef, Rese- och Turistnäringen i Sverige, mobil: 070-250 35 91.

Om RTS, Rese- och Turistnäringen i Sverige
RTS är en näringslivsorganisation som driver affärs- och utvecklingsprojekt i partnerskap med aktörer från privat och offentlig sektor. Målet är att stimulera ett ökat entreprenörskap och företagande för att därigenom bygga den gemensamma marknaden åt rese- och turistnäringens intressenter. Medlemmar i RTS är SAS, SJ, Scandic Hotels, Strömma Turism och Sjöfart, SkiStar, Svenska Mässan, Sveaskog Naturupplevelser, STF Svenska Turistföreningen, FRA Föreningen Flygresearrangörer, PRF Passagerarrederiernas Förening, SGF Svenska Golfförbundet, BR Svenska Bussbranschens Riksförbund, Linkon, Samtrafiken, Malmö Aviation, Norweigan Air Shuttle, Kolmårdens Djurpark och AB Götakanalbolag. RTS medlemmar representerar över 1500 bolag verksamma inom rese- och turistnäringen. För vidare information, gå in på www.rts.se.