Fantastiska granar med inbyggd belysning, tomtar och pynt i alla tänkbara stilar. På Rusta ryms allt för julen under ett tak!

Håll magin levande med Rustas julnyheter

Redan i oktober är varuhuset redo för jul. Rustas utbud av konstgranar utökas i år med flera naturtrogna nyheter. Som pampiga Verbier, en pjäs på över två meter med 3000 perfekt gnistrande ljuspunkter. Nätta modellen Duved har extra hög stam, perfekt för den som vill ställa klappar under granen.

Hitta din julstil
Bland årets pyntnyheter finns allt från klassiskt rutmönstrade julkulor och matchande rosetter till pappersdekorationer i form av snöflingor och julgranar.

Vill du utmana den traditionella julen? Satsa på julfigurer i glas med fantasifulla motiv som handväskor, padelracketar eller söta hundar och katter. Tillsammans med en julstrumpa i vit päls eller leopard och en regnbågsfärgad julgran får du garanterat en magisk jul!

Rustas tomtefamilj växer så det knakar. Bland årets nykomlingar syns skidåkande Sven, badande Gunnar och långskäggade Hugo, som mäter hela 70 cm. Gör nedräkningen till julafton lite extra spännande för de små med hjälp av en nissedörr. I år finns flera spännande nyheter, som campingkitet med tält, lägereld och sovsäck. God jul!

Rustas julsortiment landar i varhuset från slutet av september till mitten av oktober.