Bland Rustas utemöbelnyheter syns både modeller i trä och återvunnet material.

Rusta gör det lätt att välja rätt i sommar

Bland Rustas utemöbelnyheter syns både modeller i trä och återvunnet material. I sortimentet finns mängder av prisvärda produkter för dig som vill inreda uteplatsen i vår och sommar.

Slitstarka material är ett extra klokt val när det kommer till utemöbler, som ofta utsätts både för väder och vind. Redan i februari fylls Rustas varuhus med flera nyheter inom lounge- och matgrupper. Till nya träloungen Villastad finns både 2- och 3-sitssoffa, fåtölj, bord och en rymlig förvaringslåda. Allt tillverkat i FSC-certifierad akacia. Bordet Engelholm, även det tillverkat i FSC-certifierat trä, har plats för det större sällskapet.

– Allt trä i våra utemöbler är FSC-certifierat, vilket innebär att det kommer från leverantörer som verkar för ett ansvarsfullt skogsbruk som tar hänsyn till både människor och miljö. När det kommer till plast arbetar vi för att allt större andel av de produkter vi säljer ska vara tillverkade av återvunnet material, säger Åsa Larsson, produktchef för utemöbler på Rusta.

Den svarta, nätta loungen Torino i konstrotting är i år tillverkad av 50 procent återvunnen plast, precis som flera krukor och förvaringslådor. För den som hellre satsar på naturmaterial finns även stilrena planteringskorgar i vattenhyacint och sjögräs.

Prisvärda produkter för livet utomhus
Bland Rustas sommarprodukter finns något för alla plånböcker. Från funktionella grillar i olika storlekar till glasräcken, mindre möbler, sittdynor, parasoll och krukor. Vill du piffa till uteplatsen med enkla medel är dekorativ solcellsbelysning, utomhuskuddar eller en vacker dekorationsprisma helt rätt val.

Nyheterna finns i varuhus från v. 7