Rusta släpper tapeter med wow-effekt!

Rusta släpper tapeter med wow-effekt!

Gör det själv-trenden är fortsatt stark, med hemmaprojekt som innefattar både färg och tapet. Rustas höstnyheter inom DIY gör det enkelt att få till ny känsla hemma.

Rustas DIY-sortiment fortsätter att växa, och i höst finns mer än 100 unika FSC-certifierade tapeter att välja mellan. Bland de mest spännande nyheterna syns fototapeter med tre fina motiv, där mönsterbilden enkelt kan skräddarsys efter storlek på väggen. Tapeterna i non-woven av hög kvalitet är tåliga och lätta att sätta upp, då de monteras kant i kant.

Tapetavdelningen utökas med flera pampiga blommönster samt ett en tapet med tranor i blått på vit botten ur kollektionen Boutique. För den som föredrar en mer subtil mönsterbild finns flera val i kollektionerna Scandinavia och Classic.

Play är Rustas egen tapetkollektion med mönsterbilder som passar den lite yngre målgruppen. Här återfinns i höst en fantastisk tapet med luftballonger som spås bli en riktig favorit till barnrummet.

Harmoniska kulörnyheter

För den som föredrar målade väggar, eller vill matcha tapeten med väggfärg, finns sju nya kulörer från Rustas eget färgvarumärke Nyans. Harmoniska Abstract green, Innocent blue, Magnolia, Sand och Dove blue kompletteras av helmatta kulörerna Plum och Vintage pink.

Nytt för i höst är två lackfärger som passar utmärkt för den som vill måla in lister eller hyllor i en kulör som matchar väggarna. Alla Rustas 32 väggkulörer är miljömärkta med Svanen och uppfyller Testfaktas högt ställda kvalitetskrav.

Höstens tapet- och färgnyheter finns tillgängliga i varuhus.

Cecilia Gärdestad

Presskontakt Ansvarig Corporate PR Koncernkommunikation +46 (0)70 166 48 73