Rustas medgrundare Bengt-Olov Forssell har avlidit

Rustas medgrundare Bengt-Olov Forssell har avlidit

Idag måndagen den 6:e maj 2019 gick Rustas medgrundare och delägare, Bengt-Olov Forssell, bort i stillhet efter en längre tids sjukdom. Han tillbringade sin sista tid i sin hemort Uppsala, omgiven av sin fru och sina tre barn med familjer. Han blev 67 år.

Bengt-Olov grundade tillsammans med Anders Forsgren det första Rustavaruhuset i Gävle 1986. Sedan dess har Rusta vuxit till en internationell koncern med 150 varuhus och tusentals anställda i sju länder. Bengt-Olov var in i det sista djupt engagerad i både företagets och medarbetarnas utveckling, bland annat som Rustas styrelseordförande.

Jag känner stor sorg och djup saknad efter min bäste vän och kompanjon sedan mer än 30 år tillbaka. Bengt-Olov var helt fantastisk både som vän och affärspartner. – Anders Forsgren, medgrundare och delägare.

– Det är en stor förlust för alla oss som hade förmånen att få arbeta nära honom. Bengt-Olov var inte bara en av Sveriges stora entreprenörer utan även en varm medmänniska. Jag och hela Rusta kommer att sakna honom innerligt. – Göran Westerberg, VD och Koncernchef Rusta AB

Våra tankar går till familjen Forssell som ber att få sörja i stillhet.

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss.

Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta nära 170 varuhus i Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.

Johan Ljungdahl

Presskontakt Ansvarig Corporate PR Koncernkommunikation +46 70-166 48 73