33 nyheter på tapeten

33 nyheter på tapeten

I augusti får tapeterna från Rustas sortiment en rejäl makeover. Vecka 33 lanseras 33 trendiga tapetnyheter med unikt utvalda mönster, alla FSC-märkta och enkla att sätta upp.

Rustas gör det själv-sortiment växer och när det kommer till höstens tapetnyheter är utbudet större än någonsin. Alla mönster är unikt framtagna av inköpsavdelningen på Rusta och går att matcha med enfärgade tapeter såväl som flera kulörer i Rustas egna färgsortiment. I kollektionen Boutique finns flera nya mönster med spännande bakgrund.

”Vi har tagit fram tre tapeter med stormönstrade 1800-talstyger som förlaga. Med grönt och blått som bas tar dessa fantastiska mönster verkligen för sig och flörtar lite med William Morris klassiska design,” säger Julia Ljungh, produktchef för tapeter på Rusta.

Med natur, romantik och barnen i fokus
Ytterligare ett starkt stilspår är de mönsterbilder där naturen spelar huvudrollen. Stora bananblad, olivkvistar och palmer i en jordnära färgskala tillåts slå ut och förstärker den naturnära inredningsstilen som återfinns i många skandinaviska hem just nu. I kollektionen Secret garden återfinns flera överdådiga rosmönster. Dessa kombineras med fördel tillsammans med helmatta, enfärgade tapeter i mörkt lila, grönt och beige ur samma kollektion. Tack vare en särskild specialbehandling får tapeterna en mjuk och matt yta. År 2018 såldes totalt över 7 000 000 rullar tapet på Rusta, och i höst får barnrummet lite extra fokus på tapetavdelningen.

”Vi utökar utbudet av barntapeter och lanserar flera nyheter med neutrala färger och mönster som fåglar, moln och djur – motiv som kan leva vidare länge i barnens rum,” säger Julia Ljungh.

Rustas tapeter tillverkas av Europas ledande tapetproducenter i non-woven av hög kvalitet. Alla tapeter är FSC-märkta, vilket innebär att all pappersmassa som används vid tapettillverkningen kommer från certifierad skog. Utöver tapetnyheterna lanseras även åtta nya kulörer under Rustas eget färgvarumärke Nyans, där de jordnära, mustiga kulörerna står i fokus och kompletteras av höstens bubblare: ljusgult.

Tapetnyheterna lanseras i varuhus från och med vecka 33.

Det ska vara enkelt att förnya hemmet på Rusta. I höst fylls varuhusen med mängder av tapet- och färgnyheter till överraskande låga priser. Allt för att du ska kunna skapa ett hem som känns kul, spännande och nytt!

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 150 varuhus i Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.