ELSAFORM – med inspiration från naturen

ELSAFORM – med inspiration från naturen

Låt oss presentera ELSAFORM – ett heminredningssortiment som präglas av det enkla, hållbara och naturliga.

Rustas nya och egna varumärke ELSAFORM tar avstamp i det enkla och vackra, med naturen som inspiration. Resultatet - handplockade inredningsprodukter i hållbara material och tidlös design.

– Produkterna är inspirerade av den skandinaviska naturen och dess färger. Sortimentet präglas av material som trä, ull, bomull och munblåst glas. Material som kan leva vidare länge tack vare sitt klassiska uttryck och sin slitstyrka, säger Kristina Englesson affärsområdeschef för heminredning på Rusta. Med en jordnära färgskala i grått, beige, dovt blått och grönt, är produkterna enkla att kombinera med accentfärger och mönster i säsong.

I ELSAFORM-sortimentet finns inredning till hela hemmet, med tonvikt på sovrummet och det dukade bordet. Du hittar även småmöbler för hallen, städprodukter i naturmaterial, mattor, plädar och dekorativa detaljer. Bland produktnyheterna finns dukar, servetter och bäddtextil i washed cotton, som med sin linnelika känsla ger ett rustikt och arbetat intryck. Dricksglas och vaser i munblåst glas är ytterligare nyheter som gör det enkelt att förnya hemma.

– Med ELSAFORM vill vi ta Rustas heminredningssortiment till en ny nivå. Vi ser att det finns ett stort intresse för produkter av hög kvalitet och naturliga material hos våra kunder, och med den här serien kan vi dessutom tillgodose det i en vacker och tidlös design, säger Kristina Englesson.

Det ska vara enkelt att förnya och skapa ett hem att trivas i – länge. I höst fylls Rustas varuhus med mängder av inredningsnyheter till överraskande låga priser. Allt för att du ska kunna skapa ett hem som känns ombonat och personligt!

Rustas vision är att bli nr 1. för livet hemma. Rustas sortiment är brett och företaget erbjuder varor inom områdena hem & inredning, gör det själv, fritid, skönhet & hälsa, trädgård och jul – alltid till överraskande låga priser. Rusta är ett svenskt företag och det första varuhuset öppnade 1986 i Gävle. Rusta har i dag mer än 2000 medarbetare, 88 varuhus i Sverige, 19 i Norge och 2 i Tyskland samt 4 inköpskontor i Asien. Rusta omsätter 4,2 miljarder och varje år besöker mer än 20 miljoner kunder varuhusen. RUSTA.com

Cecilia Gärdestad

Presskontakt Ansvarig Corporate PR Koncernkommunikation +46 (0)70 166 48 73