En liten ändring gör stor förändring!

Den naturnära inredningsstilen med hållbara material får i höst sällskap av textilier och detaljer med klassisk bistrokänsla. I augusti fylls Rustas varuhus med mängder av nyheter som gör det enkelt att förnya hemmet.

Låt minnet av sommarens härliga dagar leva vidare i höst. Mönsterbilden i Rustas textilnyheter flirtar med fransk bistro, där småblommigt och rutigt syns på allt från påslakan och gardiner till dukar och kökshanddukar. Just för köket finns många spännande nyheter. Servisen Bistro i stengods har dekorativ, vågig kant med handgjord känsla. Perfekt att kombinera med servisen från Elsaform i nya färgen Dusty white.

Tidlösa naturmaterial
Att förnya hemmet med hållbara material är enklare än någonsin. I sortimentet från Elsaform hittar vi bäddset, överkast, sittdynor, gardiner och textilier för det dukade bordet i material som linne och BCI-certifierad bomull. Varför inte satsa på plädar i återvunnen polyester eller bomull? På mattavdelningen landar flera spännande nyheter i ull, jute och bubblaren kokos. FSC-certifierat trä återfinns i såväl kökstillbehör som hängare och städredskap.

Trendriktiga detaljer
Speglar har blivit en inredningsdetalj att räkna med. Bland Rustas nyheter syns allt från stilrena modeller, perfekta för att skapa en trendig spegelvägg, till stilsättare i organiska former.

Äntligen är det dags att kura skymning, och vad passar bättre än att lysa upp hemmet med nya lampor? På belysningsavdelningen landar flera snygga och prisvärda nyheter. För den som hellre tänder levande ljus finns mängder av doftljus, men även klassiska kronljus i 100 procent stearin.

Nyheterna bland ljuslyktor, vaser och krukor är många och gör det enkelt att skapa personliga stilleben med små medel. Här syns material som rotting, trä och glas. Kombinera med naturtrogna konstväxter eller torkade varianter och sätt ihop dina egna hållbara höstarrangemang.

Nyheterna finns i varuhuset från augusti!

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss.

Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 180 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.