Dröm dig bort till varmare dagar! Rustas vår- och försommarnyheter är många.

Flytta ut umgänget med Rustas vårnyheter

Dröm dig bort till varmare dagar! Rustas vår- och försommarnyheter är många – från utemöbler, grillar och odlingstillbehör till mattor, solcellsbelysning och utomhustextilier.

I mars spirar vårkänslorna på Rusta och varuhusen fylls av nyheter för balkong och uteplats. Allt fler vill flytta ut sitt umgänge tidigt och inreda uteplatsen i samma stil som resten av hemmet, vilket avspeglas i ett brett sortiment av möbler, grillar och dekorativa textilier för utomhusbruk.

Bland årets nya utemöbler är den röda tråden avkoppling, med bekväma sittmöbler och loungegrupper som bjuder in till skönt häng. Här finns flera smarta modullösningar som går att skräddarsy efter yta och behov. Med ett sidobord eller en serveringsvagn på hjul är det enkelt att duka fram fika eller tillbehör till middagsbjudningen.

Slitstarka och platseffektiva möbler i stål och rotting toppar mångas önskelistor, vilket syns i utbudet. Svart är fortsatt en färg att räkna med, men även naturfärgat syns på sittmöbler och detaljer.

Skapa din egen oas utomhus
Att odla på balkongen eller uteplatsen är mångas dröm. I vår syns mängder av planteringstillbehör och snygga krukor bland Rustas nyheter. Stuva undan det som inte behöver stå framme i en praktisk förvaringslåda, som passar lika bra för dynor som krukor och grilltillbehör.

Textilier som mattor, sittdynor och kuddar för utomhusbruk gör det enkelt att piffa lite extra. Här förnyas sortimentet med flera nya färger och mönster.

Ta hjälp av solcellsbelysning och gör uteplatsen till en mysig oas även när mörkret faller. I vår finns flera nyheter som ljusslingor, lyktor och lekfulla figurer. Kort sagt - allt som gör livet utomhus lite extra härligt!

Nyheterna finns i varuhus från v. 6 2022

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss.

Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 170 varuhus i Sverige, Norge,  Finland och Tyskland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.