Hitta din julstil på Rusta!

Hitta din julstil på Rusta!

Julen på Rusta lämnar ingen oberörd – bland årets nyheter finns granar, pynt, textilier, pyssel och belysning för alla stilar. Från traditionellt rött och grönt till skandinaviskt naturnära eller lekfullt och färgstarkt. Eller varför inte köra på årets stilbubblare - romantiskt och puderrosa!

En riktigt magisk Disneygran står högt upp på mångas önskelistor. I år finns flera fina nyheter på Rusta som hjälper dig dit. Med en julgran med inbyggd LED-belysning slipper du trassliga slingor och får perfekt gnistrande ljuspunkter. Komplettera med en julgransmatta och mängder av pynt. Rustas julsortiment rymmer fyra olika teman som går utmärkt att mixa och matcha efter tycke och smak.

Romantiskt i puderrosa och sammet

Nytt för i år är rosetter i sammet och vackra dekorationsblommor att fästa i granen. Komplettera med en puderrosa adventsstjärna och julkulor i sammet och låt rosa tomten Knut eller lamadjuret Ester få paradplats vid granen. För den som nöjer sig med en minigran finns flera färger att välja mellan och nya tillbehör som minikulor i sammet.

Klassiskt i guld och djupa juvelfärger

Rustas traditionella jul går i vinrött, skogsgrönt och midnattsblått med inslag av mässing och guld. Här finns vackra sammetsjulkulor i flera nya färger och mängder av textilier som gardiner, julgransmattor och kuddfodral, där det unika julmönstret Ingatorp med amaryllis står ut lite extra. Även förra årets favorit, gardinen Angelstad kommer tillbaka och i år även som julgransmatta och metervara.

Skandinaviskt i vitt, grått och naturmaterial

Den skandinaviska stilen förstärks med hjälp av en rustik julgranskorg som snyggt döljer julgransfoten, julkulor i vitt och silver och detaljer i metall. Nytt för i år är julprodukter under Rustas egna varumärke Elsaform. Här finns handgjorda stjärnor i återvunnen bomull och en ljusstake i betong. Bland nyheterna för ljusstakar finns flera tidlösa och skandinaviska modeller från Rustas samarbete med formgivaren Håkan Svennesson.

Lekfullt och personligt

Färgsprakande glitterkulor, galna tomtar, snölandskap och paljetter! Rustas trumfkort är den lekfulla julen, där nyheterna trängs på hyllorna i år. Gå all in med gardiner, kuddar och löpare i paljett och låt alla i familjen få sin egen galna jultröja med LED-belysning. Här hittar du lysande akryldjur i form av enhörningar och tomtenissar och flera olika batteridrivna vattenlyktor med ljus- och snöeffekt. Med en tågbana runt granen, en spännande nissedörr eller ett lysande jullandskap får du garanterat barnens ögon att gnistra!

Rustas julsortiment börjar rulla ut i varuhus från vecka 38.

Det ska vara enkelt att förnya hemmet på Rusta. I år fylls våra varuhus med mer jul än någonsin, med mängder av belysning, granar och pynt till överraskande låga priser. Allt för att du ska kunna skapa din egen magiska jul!

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 150 varuhus i Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.