Tapeter med detaljrika mönsterbilder inspirerade av den skandinaviska naturen, med fjärilar, igelkottar och vilda blommor.

Låt hemmet blomstra med Rustas nyheter

Redan i slutet av januari landar våra nyheter i Rustas varuhus. Sticker ut lite extra gör botaniska mönster i form av blommor och blad som tar för sig på både tapeter och inredning.

På Rusta finns allt du behöver för att ge hemmet ny känsla för en liten peng. Utbudet för hemmafixaren utökas i vår tre nya tapeter i populära kollektionen Together, där formgivaren Tess Callervik står bakom designen. Här syns detaljrika mönsterbilder inspirerade av den skandinaviska naturen, med fjärilar, igelkottar och vilda blommor.

Rustas tapeter är i non-woven och tillverkade av pappersmassa som kommer från FSC-certifierad skog.

För den som hellre målar väggarna finns flera stilsäkra kulörer att välja mellan. Rustas väggfärg Nyans Full matt edition får sällskap av två vackra blå kulörer, Denim och Dark storm. Färgen, som är miljömärkt med Svanen, ger en helmatt och elegant effekt.
Att kombinera färg och tapet med målade trädetaljer ger en ombonad känsla, och på Rusta finns flera kulörer även som lackfärg.

För den inredningsintresserade finns många nya blommiga mönsterbilder när det kommer till textilier. Romantiska blommönstret Therese syns på allt från kuddfodral till gardiner och påslakan. Småblommiga Elderflower är det perfekta valet för den som vill smyga in mönster mer subtilt, precis som mer stilistiska Flowerbed. Välj och vraka bland mängder av prisvärda produkter som ger hemmet ett omedelbart lyft i väntan på våren.

Nyheterna inom DIY landar i varuhuset från v 3

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss.

Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta omkring 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.