Pigga vårkulörer och naturmaterial hos Rusta

Pigga vårkulörer och naturmaterial hos Rusta

Naturmaterialen är här för att stanna! I vår får de sällskap av en pigg färgskala i form av gult, grönt, och blått på allt från kuddfodral och gardiner till bäddtextilier och ljus.

Rustas utbud av heminredning växer så att det knakar. I mitten av januari flyttar vårens många nyheter in i varuhusen. Naturmaterial fortsätter att inspirera, i allt från mattor i jute och lampor i rotting till vackra flätade förvaringskorgar i sjögräs och vattenhyacint. Torkade växter som vete, pampasgräs och fräken spås bli favoriter i vasen. När det kommer till just vaser och krukor finns flera skulpturala nyheter, som serien Zeleste i rustik terrakotta, som i vår utökas med en beige kulör.

Småmöbler är ett enkelt sätt att skapa stor förändring. Vad sägs om nätta brickbord med skiva i glas eller betong? Ottoman är en mjuk fyrkantig sittpuff som är perfekt som extra sittplats. Intresset för vackra speglar är stort. I vår breddas sortimentet med flera spegelmodeller, där många har dekorativa ramar.

Som komplement till den naturnära färgskalan syns grönt, blått och gult, där den senare sticker ut lite extra i mönstret Sunflower. Bland kuddar och kuddfodral finns mängder av nyheter i olika färger, mönster och former. Succépläden Sima i återvunnen bomull, kommer i nya färger, precis som bäddsetet Vida i BCI-certifierad bomull. Nyheterna inom gardiner är många. Från bladmönstrade Livia till sammetsgardiner i vårens alla kulörer. Nytt är även långa mörkläggningsgardiner i tre färgställningar samt en gardin av återvunnet material.

Köksavdelningen fortsätter att växa på Rusta. Här hittar du allt du behöver för att laga mat och duka vackert. Nytt för i vår är duk och tygservetter från Elsaform, samt en praktisk linnespray som hjälper till att räta ut veck och skrynklor.

I januari är mörkret fortfarande kompakt. Varför inte bunkra med vackra ljus? Sortimentet breddas rejält, med allt från doftljus till kronljus i flera våriga kulörer. För den som gillar goda dofter finns även ett brett utbud av doftpinnar och rumssprayer.

För produktinformation, prisuppgifter samt högupplösta bilder, se bifogat pressmaterial.

Vårnyheterna finns i varuhuset från v. 1, 2021.

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss.

Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta nära 170 varuhus i Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.