Rusta entré, Narvik

Premiärerna duggar tätt – nu öppnar Rusta nytt i norska Narvik

Rusta slår inte av på expansionstakten. Näst på tur är varuhuspremiär på den norska marknaden, i Narvik, där nytt varuhus öppnar under onsdagen. Hösten 2018 väntar kedjan öppna ytterligare tre varuhus – i Uppsala samt i norska Jærhagen och Tromsø.

I morgon öppnar den svenska varuhuskedjan Rusta ytterligare ett nytt varuhus. Denna gång i Narvik, mer specifikt i Malmportens Handelspark. Varuhuset blir kedjans 26:e i Norge.

Norgechefen ser fram emot morgondagens premiär och tror på stor uppslutning av kunder när bandet ska klippas under onsdagsmorgonen.

- Vi ser fram emot att hälsa våra kunder välkomna till det nya varuhuset i Narvik. Vi är mycket nöjda med etableringen och är övertygade om att Rusta kommer att vara ett uppskattat tillskott till butiksutbudet i regionen. Vi ser att hundratals kunder kommer till våra Rustapremiärer i Norge. Imorgon tror jag på ett minst lika gott mottagande, säger Erlend Kramer, chef för Rusta i Norge.

Norgeetableringen har gått över all förväntan. Endast året efter etableringen i grannlandet, oktober 2014, nådde Rusta målet om en miljon betalande kunder. Idag har företaget nästan 400 anställda och 26 varuhus i landet.

- Den fortsatta viljan att expandera är fortfarande närvarande, vi har hittat bra lokaler med bästa tänkbara lägen i handelsplatser som uppfyller våra kriterier för etablering. Att ytan är tillräckligt stor för att rymma hela Rustas breda sortimentet är förstås ett måste. Vi har stora planer på att fortsätta vår utveckling i Norge, och vi söker ständigt nya lokaler som kan passa våra krav, säger Erlend Kramer.

Redan nästa vecka rullar premiärtåget vidare mot svensk mark, då kedjan öppnar nytt i Uppsala.