​Rusta en av tre finalister i Human Growth Award

​Rusta en av tre finalister i Human Growth Award

Av hela 48 kandidater återstår endast tre finalister som är nominerade till att bli årets bästa och mest innovativa HR-team 2017. Vinnaren presenteras den 7 november på Passion HR, på Rival i Stockholm. Rustas HR-team prisas av juryn, särskilt för sitt tydliga verksamhetsfokus i allt de gör samt teamets förmåga att lyckas skapa en företagskultur som är densamma på Rustas varuhus, lager och kontor världen över.

- Vi är väldigt stolta och glada över att vara finalister i årets HR-team, särskilt eftersom vi har haft så stort fokus på att utveckla och engagera våra medarbetare. Vi har ifrågasatt och utmanat, allt för att arbetsplatsen ska bli så sammansvetsad som möjligt. Tillsammans är ett av våra viktigaste värdeord. Resultatet syns redan i våra medarbetarundersökningar, men det är väldigt roligt att få ett externt kvitto på arbetet, säger Jozef Khasho, Head of HR på Rusta.

Rustas HR-team har de senaste åren tagit ett stort ansvar för Rustas intåg i Norge och Tyskland, samt varit instrumentella vid konsolideringen av sourcingverksamheten i Asien. Teamet arbetar långsiktigt och kontinuerligt med att bygga förtroende i organisationen. Teamet arbetar nära cheferna och är representerat i samtliga av företagets ledningsgrupper och beslutsfora. Det målmedvetna arbetet har gett konkreta resultat på flera sätt, vilket syns tydligt i Rustas medarbetarundersökningar som visar ett förbättrat medarbetar-, ledarskaps- respektive mångfaldsindex från år till år.

Human Growth Award instiftades av Wise Group för att lyfta fram nytänkande insatser inom HR. Rusta, Santander Consumer Bank och Nordic Choice Hotels är de tre finalisterna och totalt har 48 HR-team nominerats, varav 14 gått vidare till att svara på uppföljningsfrågor. Juryn, som består av representanter från Bisnode, Spotify och Wise Consulting, har sedan träffat fem av teamen och utifrån detta valt ut tre finalister.

Vinnaren presenteras i samband med Passion HR den 7 november, på Rival i Stockholm. För mer information och biljetter till evenemanget: se här.

För mer information kontakta:

Christina Karlegran, Manager Internal Communication & PR, tel: 070-166 48 73, christina.Karlegran@rusta.com