I sortimentet finns nu över 100 FSC-certifierade tapeter.

Tapetsera med Rustas vårnyheter

Jordnära toner och mönster som för tankarna till naturen syns bland vårens tapetnyheter från Rusta. I sortimentet finns nu över 100 FSC-certifierade tapeter.

Beige och grått, eller kombinationen greige, är den tongivande färgskalan när vårens tapeter tar plats i varhuset i slutet av januari. Här syns också inslag av gult, som bidrar med värme till de jordiga tonerna. Längtan efter naturen är stark, vilket avspeglas på mönsterfronten. Här syns praktfulla, vilda blommor sida vid sida med mer stilistiska, småmönstrade blommotiv.

Det personliga hemmet, med inredning i varma naturmaterial som trä och rotting, blir extra ombonat i sällskap av en tapet. Fondvägg eller heltapetserat är en smaksak, och med Rustas lättuppsatta non-woventapeter är det enkelt att tapetsera även för nybörjaren.

Inspireras av loungemiljön

En parallell tapettrend rymmer dekorativa mönster som hämtat inspiration från lyxiga hotell, restauranger och loungemiljöer. En flirt med 1920-talets art deco. Sticker ut lite extra gör tapeten Panel ur kollektionen Secret garden.
– Spegel- och bröstpaneler har varit populära inredningsinslag en längre tid. Varför inte förenkla arbetet och tapetsera din egen panelvägg eller bröstpanel i stället? I vårens tapetkollektion är det lätt att mixa och matcha flera av tapeterna, säger Johanna Stadell, Produktchef för tapeter på Rusta.

Tapetnyheterna finns i varuhus från v. 3 2022.

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss.

Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 170 varuhus i Sverige, Norge,  Finland och Tyskland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.