Uppdatera hemmet i vårens naturnära färgskala

Uppdatera hemmet i vårens naturnära färgskala

Smygstarta våren med dekorativa detaljer, småmöbler, textilier och gröna växter. Rustas vårnyheter för hemmet är inspirerade av naturen, dess material och färger.

Från mitten av januari fylls Rustas varuhus med nyheter som gör det enkelt att förnya hemma. Kollektionen Nordic Nature lever vidare och får sällskap av uppstickaren Green Deco, med det nya botaniska mönstret Aimee som återfinns på både gardiner och kuddar. Färgskalan är naturnära med ljusgrått som bas och blekt rosa samt olika nyanser av grönt som accentfärger.

Sammet fortsätter att dominera materialmässigt och syns i vår på allt från gardiner och kuddfodral till necessärer och sittpuffar. Mattavdelningen får sällskap av nya grafiska mönster i grått, beige, svart och grönt. Ett enkelt sätt att ge hemmet en ombonad känsla!

Småmöbler är det perfekta valet för den som söker stor förändring till litet pris. Bland nyheterna syns serien Bob i FSC-märkt valnöt och svart metallstativ. Bob finns som pall och sidobord i flera utföranden.

Dekorativa detaljer i mässing, väldoftande ljus och doftpinnar tillsammans med läckra mönster gör det lätt att ge vardagsrummet ett lyft. Rustas populära sittpuff Louis kommer i vår i ko- och leopardmönster. För den som vill dekorera väggarna finns flera ramnyheter och nya väggmotiv som med fördel matchas med speglar av mindre modell, som runda nyheten Micke som mäter 36 centimeter i diameter.

Utbudet av naturtrogna konstväxter är stort. Välj bland gröna krukväxter som ormbunkar, monstera och bambu eller pampasgräs och eucalyptusblad på kvist. Fina att placera i en bambuvas eller cementkruka, som återfinns bland vårens nyheter.

I vår får köket lite extra kärlek hos Rusta. Succéservisen Ester i stengods får sällskap av en snygg tekanna – perfekt för långa helgfrukostar. Här hittar vi även skärbrädor i trä, nya dricks- och vinglas, ett arbetat förkläde i läder och flera dekorativa dukningsdetaljer.

Vårnyheterna finns i varuhus från v. 3, 2020.

Det ska vara enkelt att förnya och skapa ett hem att trivas i – länge. I januari fylls Rustas varuhus med mängder av inredningsnyheter till överraskande låga priser. Allt för att du ska kunna skapa ett hem som känns ombonat och personligt!

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 150 varuhus i Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.

Cecilia Gärdestad

Presskontakt Ansvarig Corporate PR Koncernkommunikation +46 (0)70 166 48 73