Nya Loungeserien Monaco passar perfekt till uteplatsen.

Välkomna sommaren med Rustas nyheter

Redan i februari börjar Rustas vår- och försommarnyheter ta plats i varuhuset. Här finns allt du behöver för att börja planera för varma dagar!

I Rustas breda sommarsortiment finns något för alla plånböcker. Från utemöbler, paviljonger och grillar till sittdynor, parasoll, solcellsbelysning, planteringstillbehör och krukor.
Intresset för trämöbler växer och loungen Villastad får i vår sällskap av ett balkongset, en mindre förvaringslåda och en odlingstrappa, alla i FSC-certifierat akaciaträ.

För den som gillar utemöbler som kräver minimalt underhåll finns flera solstolar i stål och konstrotting. Som nyheten Cannes, en trendriktig grupp där soffa och fåtöljer har flätade armstöd och ljusa dynor. Relaxstolen Capri i konstrotting är det perfekta valet för den som söker efter en riktigt bekväm möbel som tar sig på uteplatsen.

Dekorera med detaljer i favoritstilen
Textilier som mattor, dynor och kuddar för utomhusbruk gör det enkelt att piffa balkongen och uteplatsen. Bland sommarens mönsterbilder syns stilistiska blad, färgstarka djungelmotiv och klassiska blommönster. Här är det lätt att hitta nya prisvärda favoriter som hjälper dig att skapa ett mysigt vardagsrum utomhus.

Dekorativa parasoll har blivit en riktig bubblare och bland säsongens nyheter finns flera modeller med mönster och fransar. Solcellsbelysning gör uteplatsen extra mysig när mörkret faller. I vår finns mängder av spännande nyheter som söta djur, rislampor och lyktor i olika utföranden att välja mellan.

Nyheterna landar i varhuset från vecka 7

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss.

Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta omkring 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.