Katrina Wallroth Ström, affärsområdeschef för Restaurang och Service på Sabis. Foto: Simon Karlsson

Blogginlägg -

Sabis erbjuder Worklife Hospitality – skräddarsydda servicetjänster för arbetsplatser

I nära 150 år har Sabis arbetat med mat och service och har idag en unik position som ett familjeföretag med kvalitet och service. Vårt affärsområde Restaurang & Service bedriver verksamhet på ett 20-tal platser i Stockholm med fokus på Worklife Hospitality. Sabis erbjuder god mat lagad från grunden på alla restauranger och fyller platser med värdskap och mervärden, som gör arbetsplatsen till en attraktiv destination.

Katrina Wallroth Ström är affärsområdeschef på Sabis för avdelningen Restaurang & Service och har arbetat på Sabis sedan 2010 i olika roller inom affärsområdet. Vi har intervjuat Katrina för att få veta mer.

Vad erbjuder ditt affärsområde Restaurang & Service?
Vi fyller kontor och fastigheter med önskade tjänster och behov, det kan handla om allt från din dagliga lunch till lokalvård. Vi har stor passion för mat och service, vi lagar all mat från grunden på noga utvalda råvaror och våra köksmästare skapar alltid menyer själva för att kunna möta just deras gästers önskemål. Vi har ett gediget utbud av servicetjänster som många gånger skapar en extra upplevelse på din arbetsplats, det kan vara allt från bemannad reception till drift av konferenser och kurerade aktiviteter. Vi jobbar mot vår vision att skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat och möten, varje dag.

Vad menar Sabis med Worklife Hospitality?
Vi skräddarsyr unika koncept för arbetsplatser i samarbete med fastighetsägare och företag. Förutom att skapa en passande restaurang för kunden så fyller vi även arbetsplatsen med värdskap och glädje. Vi arbetar gärna med helheten vilket gör att vi kan ta ansvar för hela kundupplevelsen, från mottagandet i receptionen tills medarbetarna går hem, på så sätt bidrar vi till att skapa en attraktiv och eftertraktad arbetsmiljö för våra kunder.

Vad är det som särskiljer Sabis från andra i branschen?
Att vi alltid sätter kunden först, vi jobbar dagligen enligt vår arbetsmetodik ”jag är kundupplevelsen” och har lyckats få den att genomsyra allt vi gör. Vi har ett gemensamt kundlöfte för hela Sabis och våra medarbetare, som vi på Sabis kallar för ”kundproffs”, har mandat att alltid göra kunden nöjd. Vi vill vara ett företag där alla våra kundproffs känner delaktighet och glädje, det tror jag speglar sig i kundupplevelsen.

Vad är det som gör att kunden väljer er som leverantör?
Personligt engagemang, närhet och att vi är ett familjeföretag med delaktiga ägare. Vi har helt enkelt nära till beslut vilket gör oss snabbfotade och utvecklingsvilliga. Men även att vi skräddarsyr våra erbjudanden utifrån varje kund och deras behov. Vilket såklart innefattar att vi även lagar all mat från grunden på plats i våra restauranger och utifrån kundens önskemål. Våra kunder och samarbetspartners har stor påverkan på hur vi utför våra uppdrag, det är något som ofta uppskattas väldigt mycket.

Hur skapar man en attraktiv arbetsplats?
Värdskap, servicevilja, valmöjlighet för kunden, god mat lagad från grunden och såklart härliga kollegor att hänga med!