Sveriges soul-kung Eric Gadd är en av artisterna på årets SDG Live! Xmas Edition. Foto: Elin Bryngelson

Eric Gadd och Christian Kjellvander till SDG Live! Xmas Edition

Under det populära konsertkonceptet SDG-live! gästar svenska musikaliska stjärnor Smådalarö Gård utanför Stockholm. Snart är det dags för julsäsongens spelningar, där Eric Gadd och Christian Kjellvander står på scenen.

Konserterna äger rum i skärgårdskrogen, vilket ger en avskalad, personlig och intim musikupplevelse. Publiken kan också njuta av god mat och dryck under spelningarna – i samband med SDG Live! Xmas Edition serveras en meny från krogens populära skaldjursbord

RUTINERADE ARTISTER PÅ SCENEN

6 december Christian Kjellvander | Eventet på Facebook
12 december Eric Gadd | Eventet på Facebook

Christian Kjellvanders senaste album Wild Hxmans (2018) består av råa och övertygande låtar i gränslandet mellan folk, blues, americana och jazz. Kjellvanders distinkta röst bär ekon av Leonard Cohen, Tim Hardin and David Sylvian. Efter sju soloalbum och turnéer med bland annat The Cardigans är vi stolta över att kunna välkomna Kjellvander till Smådalarö Gård.

Eric Gadd debuterade med plattan "Hello!" 1987 och har sedan dess släppt ytterligare elva studioalbum och är trefaldigt Grammisbelönd. Under 2017 firade Eric Gadd 30 år som artist och i september 2018 debuterade han med den egna, kritikerrosade showen ”OMG” på Hamburger Börs i Stockholm. I höstas var Gadd dessutom en av deltagarna i TV-programmet Så mycket bättre.

Biljetter till konserterna kostar från 315 kr. Det går också att boka middag- eller hotellpaket. Smådalarö Gård ligger ca 45 min från Stockholm centrum och det går enkelt att ta sig dit och tillbaka med båt, bil eller buss.

Biljetter och meny: www.sdglive.se