Det är den kände krögaren och matprofilen Erik Videgård som komponerar menyn för Live på WGC24 under hösten

Erik Videgård ny matkreatör för Live på WGC24

Festvåningen WGC24 lanserade i förra veckan ett nytt exklusivt musik- och matupplevelsekoncept som går av stapeln under hösten. Idag avslöjar arrangören att det är den kände krögaren och matprofilen Erik Videgård som komponerar menyn för dessa unika konsertkvällar.

På premiären den 7 oktober gästas den intima scenen av Loreen, därefter följer Lisa Nilsson och Moneybrother. Dessa kvällar innehåller inte bara stjärnor från den svenska musikhimlen utan nu även en meny signerad en av Sveriges främsta matprofiler. Den unika miljön med 360 graders utsikt över Stockholm ramar in konceptet och gör det till något alldeles extra.

- Vi är otroligt stolta att få presentera en meny signerad Erik då vi delar samma kärlek till den goda vällagade maten. Menyn blir en gastronomisk upplevelse för våra gäster och de kommer få njuta av noga utvalda råvaror och härliga smakkombinationer, säger Madeleine Brehmer, VD och ägare Sabis.

I upplevelsen ingår en exklusiv spelning, 4-rättersmiddag signerad Erik Videgård och fördrink. Utvalda viner och cocktails finns i baren. Insläpp från kl 17.30 och middag kl 19.00. Artisterna spelar kl 21.00. Eventet passar såväl privata tillställningar som företag.

- Min meny speglar hösten med det som är i säsong just nu. Det blir grönsaker, rotfrukter, skaldjur och svenska äpplen toppat med lite kaviarlyx. En meny med inspiration från Asien, Italien och Sverige som ger en njutningsfull bas för kvällens musikupplevelse, säger Erik Videgård, en av Sveriges främsta matprofiler

Höstens program på Live på WGC24:

• 7 oktober – Loreen
    • 11 nov – Lisa Nilsson
    • 25 november – Moneybrother

Biljetter köps på https://bit.ly/LivepåWGC24

Upptäck WGC24: www.wgc24.se

Om Erik Videgård:

Krögare med gedigen bakgrund i branschen. Ligger bland annat bakom kända krogar som Videgård East, Källaren Diana, Fjäderholmarnas Krog, Halv Trappa Plus Gård samt stjärnkrogen Daniel i St Petersburg. Numera är Erik känd som matprofil i TV4 och har skrivit en rad framgångsrika kokböcker, nu senast ”Videgård Recept och Berättelser – Asiatiska utflykter och oförklarliga avstickare” som ligger i topp på listorna bland fackböcker hösten 2021.