Krusenberg Herrgård och FågelbroHus CovidClean certifieras av SafeHotels!

Krusenberg Herrgård och FågelbroHus CovidClean certifieras av SafeHotels!

Covid-19 och Pandemins framfart har ställt högre krav på näringslivets hygien- och städrutiner. Safehotels Alliance har därför tagit fram en ”CovidClean” Certifiering som en internationell standard för att säkerställa åtgärder för att minska smittspridningen i branschen. Denna certifiering erhöll Krusenberg Herrgård och Fågelbrohus i veckan, både hotellen ingår i Sabis Hotell & Möten.

- Våra medarbetare och gästers hälsa står alltid i första rummet och genom att sätta de rutiner och åtgärder som krävs för att mottaga CovidClean certifieringen stärker vi det viktiga fokuset ytterligare. Man ska alltid känna sig trygg och säker när man besöker oss! säger Ulf Cato, Affärsområdeschef Sabis Hotell & Möten

För att få CovidClean certifieringen måste branschen uppfylla ett antal kriterier som baseras på riktlinjer från Center for Disease Control (CDC) och World Health Organisation (WHO). Verksamheten granskas kring städning, renlighet, hygien, social distansering, resurser på plats, utbildning och medvetenhet bland personalen.

Hotellen har sedan pandemins start följt samtliga lagar, krav och restriktioner som myndigheterna presenterat. Allt från att ändra öppettider till att erhålla handsprit, hålla avstånd, städa oftare med mera. Nu tar hotellet ett ännu större ansvar och stärker upp arbetet kring säkerheten med Covid-19 med hjälp av den oberoende parten, SafeHotels Alliance, som har kontrollerat och revideras hotellens rutiner och åtgärder.

- Den prövning som detta år har blivit för oss och vår bransch är ofattbar. En tid där flexibilitet och anpassning har varit avgörande för verksamheten. Det är därför med stor glädje som vi mottog denna certifiering, ett bevis från en oberoende part att vi på Sabis säkerställer de åtgärder som krävs för att kunna erbjuda en trygg och säker miljö under rådande omständigheter avslutar Ulf Cato

Läs mer om CovidClean Certifieringen och SafeHotels Alliance:

Läs mer om rutinerna för Krusenberg Herrgård:

Läs mer om rutinerna för Fågelbrohus: