Christian Madsen ny hotelldirektör på Smådalarö Gård Hotell & Spa

Christian Madsen tar över rodret som hotelldirektör på Smådalarö Gård Hotell & Spa. Hotellet nylanserades som en av Sveriges främsta destinationer inom aktivitet och avkoppling sommaren 2021 och har sedan dess listats som ett av de mest attraktiva spahotellen att besöka strax utanför Stockholm. Christian kommer senast från positionen som VD på Hotel At Six, Nordic Hotels and Resorts på Brunkebergstorg i Stockholm.

Christian Madsen tillträder tjänsten i februari och är en hotellälskare ut i fingerspetsarna och har de senaste 20 åren gjort en internationell karriär genom Europa, Mellanöstern, Asien och Nord Amerika. Han har arbetat för kända hotellkedjor som Hilton, InterContinental och Fairmont, bland annat på deras välkända Fairmont Banff Springs i Kanada.

- Redan första gången jag besökte Smådalarö Gård blev jag hänförd av den unika atmosfären som gör hotellet till en sådan speciell destination. Den idylliska skärgårdsnaturen i kombination med Smådalarö Gårds historia och den stilfulla och omfattande ombyggnationen gör det till en unik plats. Hotellet har en väldigt hög nivå även internationellt, då man erbjuder avslappnad lyx med ett fantastiskt spa, god mat & dryck och en mängd aktiviteter i skärgårdsnaturen, säger Christian Madsen.

- Jag ser verkligen fram emot att bli en del av det passionerade teamet på hotellet och att vi tillsammans ska ta Smådalarö Gård till nya höjder avslutar Christian

På Smådalarö Gård har gäster och besökare lika nära till havets vågor som till lantlig idyll och utvalda aktiviteter och äventyr på plats. Hotellet erbjuder 117 vackert inredda hotellrum, en restaurang, en livfull bar, 2000 kvm skärgårdsspa, sjöbastu och gästhamn. För den aktive finns egen golfbana, yoga, padel, tennis och under sommarmånaderna ett urval av vattenaktiviteter.

- Efter en otroligt lyckad lansering ser vi nu fram emot att välkomna Christian till teamet för att fokusera på fortsatt destinationsutveckling och att skapa unika gästupplevelser. Jag är säker på att hans internationella erfarenhet från etablerade destinationer runt om i världen i kombination med hans trygga ledarskap kommer vara nyckeln till framgång säger Ulf Cato, Affärsområdeschef Sabis Hotell

Sabis är ett Stockholmsbaserat familjeföretag grundat 1874. Med lång historia och tradition av kvalitet och service har Sabis en unik position inom mat och service. Idag driver Sabis 20 restauranger, 10 caféer, tre hotell samt fem matbutiker. Företagets vision är att skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat & möten genom att erbjuda förstklassig kvalité och service.

Patrick Benjaminsson

Presskontakt Kommersiell Chef