Håkan Åkerström till Sabis styrelse

Bergendahls tidigare VD Håkan Åkerström är ny styrelseledamot i mat och serviceföretaget Sabis AB. Han tillträdde sin roll under första kvartalet 2022.

– Vi är mycket glada att Håkan kliver in i Sabis styrelse. Hans breda erfarenhet från detaljhandeln i kombination med en gedigen kunskap om restaurangbranschen stärker vårt styrelsearbete på ett väldigt bra sätt, säger Caroline Cederblad, Styrelseordförande, Sabis AB

Fortsatt utveckling i fokus
Familjeföretaget Sabis är inne i en stark tillväxtfas med flera nya uppdragsgivare inom restaurang och service och under 2022 lanserar man även en ny butik, Hemköp Sickla i Sickla Galleria. Den blir företagets sjätte livsmedelsbutik inom samarbetet med Hemköp.

– Jag känner Sabis som ett nyfiket och välskött familjeföretag med en gedigen historia att luta sig emot. Nu ser jag mycket fram emot att tillsammans med övriga i styrelsen bidra till Sabis fortsatta utveckling, inom alla tre affärsområden, säger Håkan Åkerström.

För mer information:
Caroline Cederblad, Styrelseordförande, Sabis AB
e-post: caroline.cederblad@sabis.se
www.sabis.se

Sabis är ett Stockholmsbaserat familjeföretag grundat 1874. Med lång historia och tradition av kvalitet och service har Sabis en unik position inom mat och service. Idag driver Sabis flera restauranger, caféer, hotell samt matbutiker. Företagets vision är att skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat & möten genom att erbjuda förstklassig kvalité och service.