Lagkänsla och Volvo Ocean Race - Smådalarö Gård

Lagkänsla och Volvo Ocean Race - Smådalarö Gård

En spännande timme med seglaren Anna Drougge som seglat två varv runt jorden!

Smådalarö Gård introducerar en ny aktivitet för sina konferensgäster. Nu finns möjlighet att boka in Anna Drougge som berättar om teamkänsla och kommunikation utifrån sina två jorden-runt-kappseglingar, en föreläsning där deltagarna känslomässigt får sätta sig i samma båt som seglarna.

"Som föredetting på Volvo-båtarna är detta en självklarhet. Alla har att vinna på en föreläsning om den ultimata tävlingen. Jag hoppas det ger våra gäster ett härlig GO i dessa tider", säger Eric Waxin, hotellchef på Smådalarö Gård och seglare.

Satsningen på denna nya konferensaktivitet görs för att öka utbudet för gästerna. Det ligger också i tiden då Volvo Ocean Race har sin målgång i Stockholm den 16 juni. Dessutom har den stor anknytning till skärgården, havet och Smådalarö Gård.

Föreläsningen med Anna Drougge går att boka från och med 1 april. Mer information finns på www.smadalarogard.se.

Eric Waxin, Hotellchef Smådalarö Gård
e-post: eric.waxin@smadalarogard.se
www.smadalarogard.se

Smådalarö Gård är ett konferenshotell med 62 hotellrum och 13 konferenslokaler, beläget i Stockholms skärgård. Med en egen golfbana och ett kompletterande hotell kallat Gits Hus erbjuds alla typer av arrangemang, små som stora. De huvudsakliga arrangemangen är mindre konferenser, seminarier, kick-offer och golfarrangemang, weekendgäster samt fester och bröllop.