De folkkära artisterna Uno Svenningsson, Eric Gadd och Plura & Carla gästar scenen på Live på WGC24 under våren

Live-musik med vy över Stockholm

Premiär den 20 maj - Landmärket Wenner-Gren Centers musikkoncept Live på WGC24 är tillbaka med årets första spelningar. Det populära eventet är en mix av en lyxig och intim musik- och matupplevelse med en enastående utsikt över huvudstaden. Ett begränsat antal gäster kommer artisten riktigt nära på 24:e våningen, där festvåningen och baren erbjuder en spektakulär vy, högt över takåsarna.

Först ut är Eric Gadd, tätt följd av Uno Svenningsson därefter Plura som den här gången uppträder tillsammans med sin bror Carla.

– Efter åren som varit känns det extra kul att starta årets upplaga av Live på WGC24 med tre så starka akter. En härlig mix av proffsiga, aktuella, folkkära och populära artister. Alla med sin egna unika stil och som har massor att bjuda på både musikaliskt men även i snacket mellan låtarna. Samtidigt som våra gäster njuter av underhållningen får även smaklökarna sin upplevelse, mat och musik bildar en härlig totalupplevelse för våra gäster som definitivt får en kväll att minnas, säger Tobias Gustavsson - Driftchef Sabis Restaurang & Servicetjänster

WGC24, festvåningen på Wenner-Gren Center med 360° vy över huvudstaden drivs av Sabis som även äger Smådalarö Gård Hotell & Spa där konceptet med livemusik-kvällar startade 2015. Ett avskalat koncept där gäster och fans kommer nära artisten under trevliga former i krogmiljö. Många av den svenska musikhimlens stjärnor har hunnit gästa under åren och vårens spelningar blir andra gången som WGC24 erbjuder musikkonceptet. Man planerar även att fylla på spelschemat under hösten 2022. Live på Smådalarö Gård återkommer under sommaren.

I upplevelsen ingår en exklusiv spelning och 3-rättersmiddag. Utvalda viner och cocktails finns i baren, både innan och efter konserten. Insläpp från kl 16.00 och middag kl 18.30 följt av konsert. Eventet passar såväl privata tillställningar som företag.

Vårens program på Live på WGC24

• 20 maj Eric Gadd

• 21 maj Uno Svenningsson

• 28 maj Plura & Carla

Biljetter köper du här!
Läs mer om eventet här!

Sabis är ett Stockholmsbaserat familjeföretag grundat 1874. Med lång historia och tradition av kvalitet och service har Sabis en unik position inom mat och service. Idag driver Sabis 20 restauranger, 10 caféer, tre hotell samt fem matbutiker. Företagets vision är att skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat & möten genom att erbjuda förstklassig kvalité och service.