Nya FågelbroHus ett Sparadis

Nya FågelbroHus ett Sparadis

Country Club-hotellet FågelbroHus på Värmdö har genomgått en omfattande ombyggnation och öppnar nu åter med ett tydligt fokus på Spa och relax samt matupplevelser. Förutom en helt ny Spa- och relaxavdelning har också hotellets foajé och restaurang fått ny planlösning. I den nya restaurangen möts besökaren av en matupplevelse signerad kökschef Patrik Sörman, som man hämtat från Källhagens Värdshus. Ett modernt spa, ny restaurang och ett Country Club-koncept ger det fyrstjärniga hotellet en helt ny profil.

– FågelbroHus håller en modern och hög standard på rum, konferenslokaler, träningsrum m m och vi kände att det var dags att lyfta hotellets andra delar till att hålla samma nivå. Satsningen på Spa och matupplevelser är ett sätt för oss att möta och svara upp mot det som gästerna söker idag. Hotellets miljö, själ och nya identitet ska kännas direkt när du kliver innanför dörrarna, säger Michael Lerner, affärsområdeschef på Sabis Hotell & Möten.

Spa- och relaxavdelningen är tillgänglig för såväl övernattade som dagsgäster och drivs av välrenommerade Sparadiset som sköter ett flertal anläggningar i Stockholm och Malmö. Satsningen på att erbjuda möjligheten till en modern, exklusiv spaupplevelse är en tydlig del i hotellets nya koncept.

– Vi har sedan starten för drygt 10 år sedan haft en enorm tillväxt och behovet av att få koppla av och ta hand om sig själv tycks bara öka. Vi vill erbjuda en bra mix av behandlingar som passar alla i alla åldrar. Målet är att oavsett om du är här för en lyxig weekend eller bara kommer förbi för en enstaka behandling så går du härifrån lite mindre stressad och mår lite bättre. Det är väl just det som lockar i dagens samhälle med det höga tempo vi håller, säger Josefin Höök, vd på Sparadiset.

Med satsningen på den nya profilen skapar hotellet en lockande destination inte bara för övernattande gäster utan också för närboende och de som söker en dagsutflykt som bjuder på det lilla extra.

– Inte bara för våra nya, utan också får våra återkommande gäster kommer det bli lite av en ny upplevelse att komma hit. Både långväga gäster som kopplar av och njuter av spa och relax och närboende som kommer hit för att äta och dricka gott i en lyxig hemma-hos-miljö kommer att få något helt nytt, säger Louise Ohlson, hotellchef.

FågelbroHus ingår tillsammans med systerhotellen Krusenberg Herrgård och Smådalar Gård i Sabis Hotell & Möten. Där finns också dagkonferensanläggningarna Näringslivets Hus och Wenner-Gren Center.

För mer information, kontakta;

Michael Lerner, affärsområdeschef Sabis Hotell & Möten