Restaurang Sabis Råsunda, Garvis Carlssons gata 9

Sabis till No 1 Råsunda

I fastighetsbolaget Fabeges nya kontorskomplex No 1 Råsunda, öppnar nu mat- och serviceföretaget Sabis upp lunchrestaurang för hyresgäster så väl som allmänheten. Sabis Råsunda har kapacitet för totalt ca 400 lunchsittningar per dag och ligger i Telenors nya kontorshus där man sen tidigare också driver café. Med den nya etableringen erbjuder nu Sabis 26 lunchrestauranger i Stockholmsområdet.

Det nya kontorskomplexet, beläget mellan historiska Råsunda och Solna Centrum har redan beskrivits som ett framtida landmärke och erbjuder utöver kontor- och butikslokaler även restaurang, café och ett gym.

– Att erbjuda hyresgäster hög servicegrad och kvalitet blir ett allt viktigare konkurrensmedel för fastighetsägarna och därför känns det extra kul att få förtroendet som leverantör i ett sånt här projekt. När man får chansen att vara med från start och påverka hela processen om hur restaurangen planeras och designas hjälper det oss att leverera den rätta Sabis-upplevelsen, säger Henrik Thomasson, Affärsområdeschef för Sabis Restauranger

En lunchupplevelse

Restaurangchef Johanna Töverud siktar tillsammans med kökschef Jens Paulsson på att leverera en gedigen totalupplevelse under lunchen.

– Dagens matgäster är medvetna och har höga krav. Lunchen förväntas vara något mer än bara en portion mat. För oss står valmöjligheter och kvalitet i fokus och vi kommer satsa på att erbjuda rätter för alla smaker utifrån råvara i säsong, säger Jens.

– Restaurangens miljö med fönsterpartier från norr till söder, naturmaterial och stora gröna oaser bidrar också till din lunchupplevelse. En vällagad, god bit mat och en stunds avkoppling med bra service i en rogivande omgivning ger en bra känsla för resten av dagen, avslutar Johanna.

Besök Sabis Råsunda:
Garvis Carlssons Gata 9, Solna

Öppettider 11.00-14.00

Följ oss på Instagram! Är du nyfiken på vad som händer i vår vardag samt ta del utav erbjudanden och nyheter ? Välkommen att följa vårt instagramkonto @sabisrasunda

För mer information;

Matilda Larsson, Marknad Sabis Restauranger

e-post: matilda.larsson@sabis.se

webb: sabis.se

Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett familjeföretag grundat 1874. Vi vill skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat och möten! Sabis har tre affärsområden: SABIS BUTIKER med fem matbutiker, SABIS RESTAURANG & DELI med 25 restauranger och 12 caféer samt SABIS HOTELL & MÖTEN med tre hotell och två dagkonferensanläggningar. Sabis omsätter ca 1 miljard SEK och företaget har idag ca 600 medarbetare.

Patrick Benjaminsson

Presskontakt Kommersiell Chef