På bild: Katrina Wallroth Ström, Affärsområdeschef - Sabis Restaurang & Servicetjänster

Sabis vald till prestigeprojektet Fenix Sthlm

Prestigeprojektet Fenix Sthlm, en ny mötesplats av högt internationellt snitt i Hagastaden, har valt familjeföretaget Sabis som leverantör av mat- och servicetjänster. Bakom storsatsningen på den klassiska industribyggnaden från 70-talet står Sciussom representerar amerikanska InvescoReal Estate. Den nya kontorsbyggnaden kommer omfatta kontor och co-workingytor i exklusiv miljö där hyresgästerna också, förutom arbetsytor, erbjuds restaurang och takbar. De första hyresgästerna flyttar in i början av 2023.

Sabis driver idag förutom matbutiker, hotell och mötesplatser ett antal restauranger i Storstockholmsområdet och för ett flertal uppdragsgivare erbjuder man också utökade servicetjänster.

– Uppdraget på Fenix Sthlm blir för oss ett helhetsuppdrag med gästservice, mat- och dryckesservice samt supportservice. Vårt mål är att vara med och skapa en eftertraktad och levande mötesplats med hög trivselfaktor, där hyresgästerna upplever ett tydligt mervärde, säger Katrina Wallroth Ström, Affärsområdeschef på Sabis Restaurang & Servicetjänster

Mötesplatsen Fenix Sthlm vid Torsplan, har Norra Tornen som granne och ligger intill den kommande tunnelbaneuppgången. Den nyrenoverade byggnaden har också fått tre extra våningar med takbaren högst upp. På gatuplan blir det Deli och Bistro med ingång även från Norra Stationsgatan.

– Det känns naturligtvis väldigt kul att få förfrågan på ett sådant här spännande och omtalat projekt. Vi är vana att arbeta med uppdrag som kräver kvalitet och service och där kundupplevelsen står i fokus. Byggnaden i sig blir otroligt urban och hela området andas energi och präglas av storstadspuls, avslutar Katrina.

För mer information, kontakta.

Katrina Wallroth Ström, Affärsområdeschef - Sabis Restaurang & Servicetjänster
E-post: katrina.strom@sabis.se
www.sabis.se

Sabis är ett Stockholmsbaserat familjeföretag grundat 1874. Med lång historia och tradition av kvalitet och service har Sabis en unik position inom mat och service. Idag driver Sabis 20 restauranger, 10 caféer, tre hotell samt fem matbutiker. Företagets vision är att skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat & möten genom att erbjuda förstklassig kvalité och service.

Patrick Benjaminsson

Presskontakt Kommersiell Chef