Säker kraftinstallation med världsledande produkter

Säker kraftinstallation med världsledande produkter

Har du rätt personlig utrustning, jordningar och instrument?

SAB Elteknik är handplockade av marknadsledande leverantörer och förser den svenska marknaden med deras vägvinnande produkter. Vi har det du behöver för att uppnå högsta elsäkerhet.

Världsledande produkter

SAB Eltekniks ljusbågsskydd kommer från tillverkare som Clydesdale och CATU. Sortimentet innehåller bland annat ljusbågstestade isolerhandskar, hjälmar, visir och huvor som kännetecknas av sin gedigna kvalitet och höga användarvänlighet. Från CATU erbjuder vi även en nytt kabelavskjutningsdon för att klippa kraftkabel på ett säkert sätt enligt riktlinjer från ESA. Donet kommer bland annat med en kraftig jordning och jordtving för ökad personsäkerhet.

I sortimentet finns även ett stort urval av jordningar och stänger från CATU och Pfisterer. Utöver standardiserade produkter erbjuder vi byggnation av specialanpassade lösningar. Från CATU och Pfisterer tillhandahåller vi även spänningsprovare och faslikhetsprovare som täcker alla spänningsnivåer och olika behov så som ställverk och luftledning.

Genom SAB Eltekniks agenturer BAUR och MADE erbjuder vi en rad olika instrument för säker kabelidentifiering så som de välkända systemen KSG 200 och JUPITER. Instrumenten finns för alla scenarier oavsett om man vill identifiera en död kabel eller en spänningssatt kabel. En nyhet från MADE är LCI 400 där du kan koppla in ditt instrument i skåp eller fastighet och sedan spåra kabeln under spänning tillbaka genom mätare och transformatorer. Även fasidentifiering kan utföras under spänning med LCI.

Sommarstängt vecka 29

13-17 juli har SAB Elteknik sommarstängt. Vi önskar dig en riktigt härlig sommar!

Klicka på önskad länk för att hitta dina produkter på vår webbplats:

Instrument
Kabelsökare
Jetting
Redskap & Maskiner
Handverktyg
Jordningsdon & Stänger
Materiel, Luftledning & Kabel
AMS. Verktyg & Skydd
Fallskydd & Personlig utrustning

Regioner

SAB Elteknik erbjuder ett komplett sortiment av produkter för nätbyggare. Det spelar ingen roll om du jobbar med fiberteknik eller kabel – vi tillhandahåller materiel, verktyg, redskap, maskiner, instrument och skydd som underlättar ditt dagliga arbete.

Följ oss på LinkedIn

Mikael Borg

Försäljning Syd 072-211 01 55
Mattias Åberg

Försäljning Syd 070-683 20 37
Stefan Jonsson

Försäljning Norr 070-668 99 53
Joakim Ahlin

Försäljning Mitt 070-683 20 52
Stefan Andersson

Presskontakt VD 0651-760 797

Smarta produkter som gör jobbet enklare

SAB Elteknik har en ledande position på marknaden när det gäller kvalitetsprodukter som gör projekten med fibernät och kraftkabel mer effektiva och lönsamma.

SAB Elteknik AB
Honungsgatan 10