Välkommen till SACO Studentråds seminarier under Almedalsveckan i Visby.

Seminarierna kommer att hållas på SACO Forum (Kårhuset Rindi) i Visby För mer information kontakta: Pär Karlsson, 070-730 78 58, par.karlsson@saco.se Onsdag 6/7 kl. 13.00 -14.30 Solidariteten är död - ett seminarium om fackens framtid och unga akademikers syn på facket och arbetsmarknaden Sex unga oliktänkande debattboxare kommer i olika omgångar gå i muntlig klinch med varandra och ge sina svar på frågorna, varför alltfler unga väljer att stå utanför facket? Och om de fackliga organisationerna är mossiga och gammalmodiga eller om det finns utrymme för nytänkande? Debattboxarna kommenteras av en soffpanel bestående av Johnny Munkhammar från tankesmedjan Timbro, Ludvig Larsson ordförande SACO Studentråd och Hanna Lenholm från LO-distriktet Gotland. Debattboxare: Gustav Fridolin, Riksdagsledamot, Miljöpartiet, Lotta Ljungqvist, SFS vice ordförande, Tobias Billström, Riksdagsledamot, Moderaterna, Ingrid Rydell, Forskningsassistent , Institutet för Framtidsstudier, Magdalena Streiffert, ordförande S-studenter samt en representant från Ung vänsters styrelse Torsdag 7/7 kl. 15.00 – 16.30 Hinder i högskolan - ett seminarium om högskolestudier och tillgänglighet för alla Erik Markstedt från handikappföreningarnas samarbetsorgan i Uppsala, Anne-Marie Freij från Antidiskrimineringsbyrån i Helsingborg och Christel Berg, handikappsamordnare, Lunds universitet kommer att diskutera problem och lösningar för högskolestudenter med funktionshinder och samhällsnyttan med en ökad tillgänglighet. För ytterligare kommentarer kontakta SACO Studentråds ordförande Ludvig Larsson på 08 – 613 48 82 eller 070 – 557 19 84. SACO Studentråd är Sveriges största frivilliga studentorganisation med nära 100 000 anslutna. Vi är partipolitiskt obundna och organiserar studenter inom samtliga utbildningsområden. SACO Studentråd bevakar politiken och deltar i samhällsdebatten i frågor av intresse för våra medlemmar. Vi vill påverka vår studietid och vår framtid! Läs gärna mer om oss på www.student.saco.se