Sadolin i inspirerande färgsamarbete med Prettypegs

Är du sugen på en mini-makeover inför våren? Då ska du kolla in lanseringen av Prettypegs kollektionen ”RAW” i samarbete med Sadolin. En helt ny serie med obehandlade ben kommer att säljas tillsammans med färg från Sadolins senaste kulörkollektion. Benens design finns i många olika varianter och du får själv välja mellan spännande nyanser som löper från ljust till dramatiskt mörkt.

– Det är många som gärna vill förändra hemma, men har varken lust eller råd att byta ut hela möbelarrangemang. Vill vi visa enkla lösningar, som Sadolin står för och som våra kunder kan inspireras av. Tillsammans med Prettypegs har vi hittat ett sätt att göra det möjligt att skapa stor skillnad med små medel, säger Kamilla Forshell, Brand Manager på Sadolin.

Benen säljs tillsammans med färg och man kan välja bland åtta olika kulörer; Apple Blossom, Calm Green, Bloom, Dessert Sky, Powder Blue, Deep Purple, Foggy Blue och Coffee Bean. Kulörerna är framtagna av Sadolins kulörexperter och passar lika bra i en vågad inredningsstil med mycket personlighet som i ett mer klassiskt hem som bara söker en liten förändring. Kulörerna matchas snyggt med varandra och gör sig bra tillsammans med varma toner av guld och mässing.

Så här enkelt förändrar du med färg

• Prettypegs RAW-kollektion behöver inte slipas innan målning (om du målar andra möbler som redan är målade eller lackade, behöver ytan ruggas upp för att färgen ska fästa.) Torka bort eventuellt slipdamm.
  • Grundmåla dina Prettypegs-ben med Sadolin Snickerigrund V
  • Måla två lager med Sadolin Snickerifärg V i din valda kulör. Sadolin Snickerifärg V 0,5 L finns i glans 15 halvmatt och glans 40 halvblank.

Från den 27 januari 2016 går benen att köpa tillsammans med färg på prettypegs.se i en begränsad upplaga. Priser från 492 kr.

Läs mer om färgsamarbetet, kampanjen och se kulörerna i fina miljöbilder på sadolin.se och i Sadolins inspirationsbroschyr: ”Mini-makeover”. Sadolin presenterar kampanjen Mini-makeover i butikerna från och med 25 januari 2016.

För kulörprover eller mer information kontakta:

Meriem Manouchi, Marketing Koordinator på Sadolin, tel:+46 (0) 702 83 51 67 meriem.manouchi@akzonobel.com

• Arkitektur

• raw
  • apple blossom
  • calm green
  • bloom
  • dessert sky
  • powder blue
  • deep purple
  • foggy blue
  • coffee bean
  • sadolin
  • minimakeover
  • färgsamarbete
  • prettypegs
  • kulörer
  • kulörkollektion
  • ny kollektion
  • våren2016

Sadolin är en del av AkzoNobel, som är världens största färgföretag och en ledande producent av specialkemikalier, bygglim och limsystem. Vi förser företag och konsumenter världen över med innovativa produkter och brinner för att utveckla hållbara lösningar för våra kunder. Vi rankas återkommande som ett av de ledande företagen inom hållbar utveckling.