Gå direkt till innehåll
Sadolins trendbrochure 2014 indeholder alt lige fra kraftige kulører til afdæmpede pasteller

Pressmeddelande -

Når Sadolins trendeksperter skaber sine farvekollektioner, samler de indtryk fra alle verdens hjørner og lader sig inspirere af, hvordan vi lever vores liv.

– I en verden i konstant forandring bliver det stadigt vigtigere at stoppe op og mærke efter, hvad vi selv synes om og tror på. Et personligt hjem bliver afgørende for at finde balance i livet. Sadolins trendfarver er en fleksibel farveskala, som kan matches med forskellige materialer og kulører for at skabe et hjem, som viser hvem vi er, siger Jennie Åkesson, Colour Manager Nordics hos Sadolin.

Sadolins trendfarver 2014 består af to forskellige farvepaletter med hver fem kulører. Den ene palette består af kraftige, varme og dybe kulører, som passer fint til materialer som træ, kork og beton.  Den anden er en total kontrast med afdæmpede pasteller i gråtoner, som er bløde, friske og beroligende på en og samme tid. Paletterne kan uden problemer kombineres med hinanden.

– Årets farve 2014 er også repræsenteret på vores trendbrochure. En blågrøn farve som kombinerer harmoni med ro og som i forskellige farvesammensætninger kan give udtryk som både er farveglade, fantasifulde og stilrene, fortæller Jennie Åkesson, Colour Manager Nordics hos Sadolin.

Sadolins trendfarver findes både som maling til vægge og træværk.

----------------------------------------

For farveprøver eller yderligere information, kontakt:

Jennie Åkesson, Colour Manager Nordics

e-mail: jennie.aakesson@akzonobel.com, Tlf: +46 (0) 70-8354252

Sadolin er en del af AkzoNobel, som er verdens største producent af maling og træbeskyttelse. Vi skaber innovative produkter til virksomheder og forbrugere verden over og brænder for at udvikle bæredygtige løsninger til vores kunder. Vi rangerer regelmæssigt som en af de førende virksomheder inden for bæredygtig udvikling. Vores vision: “Inspirere mennesker til at male og beskytte sine hjem og bygninger. Øge livskvaliteten ved hjælp af farver”.

Välkommen till Sadolin!

Sadolin är en del av AkzoNobel, som är ett av världens ledande färgföretag och en ledande producent av specialkemikalier, bygglim och limsystem. Vi förser företag och konsumenter världen över med innovativa produkter och brinner för att utveckla hållbara lösningar för våra kunder. Vi rankas återkommande som ett av de ledande företagen inom hållbar utveckling.

Sadolin
Staffanstorpsvägen 50