Som bröllopsgäst kan det vara knepigt att välja rätt klänning! -Varsågod här kommer ett antal tips från GLINDER till dig!

Bjuden på bröllop? -Tips att välja rätt klänning för det stundande bröllopet

Att välja rätt klänning som bröllopsgäst -GLINDER vägleder dig!

Att välja rätt klänning till bröllop kan vara en utmaning, men behöver inte alltid vara det. Här är några tips som kan hjälpa dig att göra ett bra och elegant val:

1. Följ klädkoden: Det första steget är att följa klädkoden som specificerats i inbjudan. Om det inte finns någon klädkod angiven kan du kontakta brudparet och be om råd.
  2. Undvik vitt: Det är traditionellt sett inte lämpligt att bära vitt på ett bröllop, eftersom det är helt och hållet brudens färg. Det är också bäst att undvika kläder som konkurrerar med brudens klänning.
  3. Tänk på stilen på bröllopet: Tänk på stilen på bröllopet och välj en klänning som passar in. Om det är ett formellt bröllop, kan en lång klänning vara lämplig. Om det är ett mer avslappnat bröllop kan en kort klänning vara mer passande.
  4. Tänk på färgen: Undvik att välja en klänning i samma färg som brudtärnornas klänningar, för att undvika att sammanblandas med dem. Tänk också på vilken tid på året bröllopet äger rum och välj en klänning som passar in med säsongen.
  5. Komfort: Komfort är viktigt, eftersom du kommer att bära klänningen under en längre tid, oftast hela dagen. Se till att du kan röra dig fritt i klänningen och att den är bekväm att ha på sig.
  6. Accessoarer: Använd accessoarer för att komplettera din outfit som tex en snygg underkjol. Välj skor och väska som matchar GLINDER klänningen, och använd smycken för att lägga till lite extra glans.
  7. Satsa på återanvändning: Om du vill spara pengar och bidra till en mer hållbar livsstil, kan du välja en klänning som du kan använda igen på andra tillfällen. Det är här som GLINDER gör det extra bra då vi alltid saluför modeller som kan användas under många år.

Att välja rätt accessoarer till bröllop

1. Smycken: Smycken är ett utmärkt sätt att lägga till extra glans till din outfit. Enkelhet är ofta nyckeln när det gäller smycken, så välj några favoritaccessoarer som passar till klänningen. Ett par örhängen, ett halsband och en armband kan räcka mycket långt.
  2. Skor: Välj bekväma skor som du kan bära under hela dagen och som passar till klänningen. Välj skor som är lämpliga för både ceremonin och festen.
  3. Väska: En elegant väska kan vara ett snyggt sätt att förvara dina nödvändigheter under dagen som tex. din mobiltelefon. Välj en väska som matchar din klänning och som är tillräckligt stor för att rymma allt du behöver.
  4. Håraccessoarer: Om du har långt hår kan du med fördel välja att styla det med några snygga håraccessoarer, som en diadem, en blomma eller en fascinator. Se till att välja en som passar till din outfit och som inte tar bort fokus från brudparet.
  5. Bolero eller sjal: Om bröllopet äger rum utomhus eller under en kallare säsong kan en bolero eller sjal vara nödvändigt. Välj en som matchar din klänning och som är bekväm att bära.
  6. Solglasögon: Om bröllopet äger rum utomhus och det är en solig dag kan solglasögon vara ett praktiskt och snyggt tillbehör. Välj ett par som passar din stil, Cat eye är typiska solglasögon i retroform och som märkbart matchar resten av din outfit.