Vi utvecklar vårt SPA på Sveriges vackraste plats

Vi utvecklar vårt SPA på Sveriges vackraste plats

Denna oändligt magiska utsikt - man kan aldrig se sig trött! Det spelar ingen roll vilken årstid det är så finns det en tjusning. Många av våra gäster frågar om vi inte vänjer oss eller blir avtrubbad då vi ser denna vy varje dag. Men svaret är motsatsen.

Vi upplever ett unikt magiskt skådespel varje dag. Ibland stannar vi upp lite extra och påminner varandra om hur vackert här är. Ibland åker till och med mobilkameran fram. Jag tänker ofta på vilken tur det är att Säröhus finns så att så många fler än de boende på Särö får ta del av denna vackra plats.

Våra gäster behöver inte resa långt, Säröhus Hotell, Konferens & SPA finns på hemmaplan för alla göteborgare och hallänningar.

Vi har försökt skapa en lugn och avkopplande miljö på hotellet som skall passa gästerna som söker en naturnära vistelse vid hav och skog. När du stiger innanför dörren möts du av vår pampiga marmortrappa, men låt dig inte luras av lyx och flärd, vi är fortfarande det ”lilla” hotellet i själen där vi prioriterar det personliga mötet och samtalet med våra gäster. Kaffet står alltid framme om du är sugen på en kopp och massagefåtöljerna knådar din trötta rygg.

Genom åren har alla möjliga gäster hittat hit. Våra flitiga konferensgäster, släktkalasen, de romantiska paren, barnfamiljerna och vännerna. Vi har alltid strävat efter de bästa lösningarna och utvecklat rörelsen för att alla skall trivas tillsammans.

Nu satsar vi på mer SPA-yta
När vi byggde Särö Källa Spa för 15 år sedan var det ”bara” i våra planer ett mervärde till våra konferensgäster. Men det visade sig att de flesta ville komma tillbaka med sina respektive någon helg senare och vips så var våra weekendpaket i full gång. Nu välkomnar vi er alla att prova våra privatpaket.

Tiden går och nu 15 år senare är det dags att finslipa huset igen för er, och de olika behov ni alla gäster har under vistelsen. Vi utökar nu utbudet i Särö Källa med mer aktiviter. Därefter går vi all in och satsar på att bygga Sveriges ”hemtrevligaste” SPA med en tvist av nytänk. Plats? Jo, på hela taket. Den havsutsikten blir svårslagen.

Nu blir det att sätta sig vid tankebordet och börja leverera ovanstående!

Stolt och lycklig över att jobba på Säröhus välkomnar jag er alla hit!

Vid pennan

Fakta om Särö Källa SPA:
I Särö Källa njuter du av en varmpool, ångbad och jacuzzi.
Gästerna har fri tillgång till Maria Åkerbergs ekologiska krämer och ansiktsmasker.
Snart öppnas även bastu, IR-bastu, upplevelseduschar, isskrubb, fotbad och en avkopplingspool.
Som boende gäst på Säröhus ingår alltid entré till SPA-avdelningen.
Dagspa finns inte i dagsläget men förväntas kunna erbjudas i samband med byggnation av ytterligare ett SPA på taket.